Zobrazit minimální záznam

Issue of a begining teacher in a contemporary school
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorBučková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-05T09:30:42Z
dc.date.available2017-04-05T09:30:42Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12005
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou začínajícího učitele v současné škole. Práce je koncipována jako teoreticko-empirická. V teoretické části se věnuje zpracování problematiky začínajícího učitele na základě uvedené literatury, zamýšlí se především nad vysokoškolskou přípravou studentů učitelství, profesním startem začínajících učitelů a jejich uváděním do praxe. Empirická část se opírá o kvalitativní případovou studii. Zaměřuje se na vnímání fenoménu začátečnictví v učitelské profesi, a to z pohledu ředitele školy, zkušených učitelů, studenta i z pohledu samotných začínajících učitelů. Cílem práce je co nejpodrobněji zmapovat postavení začínajícího učitele v konkrétním školním prostředí a objasnit, jak účastníci studie v daném prostředí tuto pozici a vzájemné vztahy chápou. Studie chce přispět k vytvoření prostoru pro aktivní (vědomý) postoj ke skutečnosti příchodu začínajícího učitele do školního prostředí a navodit debatu o možnostech využití výsledků studie k případné vhodné změně vnímání začínajícího učitele v sociálních vztazích v dané škole.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of a beginning teacher in a contemporary school. This work comprises both the theoretical and empirical aspects. In the theoretical part it attends to the issue of a beginning teacher according to mentioned literature, it contemplates particularly about undergraduate preparation of teacher education, professional start of a beginning teachers and their introduction to practice. The empiric part is based on qualitative case study. It focuses on a perception of the novice in 110 the teacher profession from a view of the headmaster, expert teachers and student and of beginning teachers themselves. The aim of my diploma work is a particular description of a position of a beginning teacher in a school environment and to explain, how the participants of this study perceive this position and the relationships at the working place. This study wants to contribute for creation a space for a conscious attitude towards the beginning teachers in the school environment and induce a discussion about possibilities of exploitation of study results to eventual appropriate change of the perception of the beginning teacher in the social relationships in a specific school environment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika začínajícího učitele v současné školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-23
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52113
dc.title.translatedIssue of a begining teacher in a contemporary schoolen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Markéta
dc.identifier.aleph001012039
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou začínajícího učitele v současné škole. Práce je koncipována jako teoreticko-empirická. V teoretické části se věnuje zpracování problematiky začínajícího učitele na základě uvedené literatury, zamýšlí se především nad vysokoškolskou přípravou studentů učitelství, profesním startem začínajících učitelů a jejich uváděním do praxe. Empirická část se opírá o kvalitativní případovou studii. Zaměřuje se na vnímání fenoménu začátečnictví v učitelské profesi, a to z pohledu ředitele školy, zkušených učitelů, studenta i z pohledu samotných začínajících učitelů. Cílem práce je co nejpodrobněji zmapovat postavení začínajícího učitele v konkrétním školním prostředí a objasnit, jak účastníci studie v daném prostředí tuto pozici a vzájemné vztahy chápou. Studie chce přispět k vytvoření prostoru pro aktivní (vědomý) postoj ke skutečnosti příchodu začínajícího učitele do školního prostředí a navodit debatu o možnostech využití výsledků studie k případné vhodné změně vnímání začínajícího učitele v sociálních vztazích v dané škole.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of a beginning teacher in a contemporary school. This work comprises both the theoretical and empirical aspects. In the theoretical part it attends to the issue of a beginning teacher according to mentioned literature, it contemplates particularly about undergraduate preparation of teacher education, professional start of a beginning teachers and their introduction to practice. The empiric part is based on qualitative case study. It focuses on a perception of the novice in 110 the teacher profession from a view of the headmaster, expert teachers and student and of beginning teachers themselves. The aim of my diploma work is a particular description of a position of a beginning teacher in a school environment and to explain, how the participants of this study perceive this position and the relationships at the working place. This study wants to contribute for creation a space for a conscious attitude towards the beginning teachers in the school environment and induce a discussion about possibilities of exploitation of study results to eventual appropriate change of the perception of the beginning teacher in the social relationships in a specific school environment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010120390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV