Zobrazit minimální záznam

Influence of masification of higher education on graduates' employment
dc.contributor.advisorMudd, Dana
dc.creatorVoříšek, Petr
dc.date.accessioned2017-04-05T09:35:03Z
dc.date.available2017-04-05T09:35:03Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12027
dc.description.abstractTento text se zabývá proměnami terciárního vzdělávání a pokouší se najít doporučení pro jeho vývoj v České republice. Čtenář je nejprve seznámen se změnami, kterými prošla většina systémů terciárního vzdělávání v Evropských zemích v posledních padesáti letech. Je posouzena i formalizovaná snaha o sjednocování vzdělávacích politik ve sféře terciárního vzdělávání- Boloňský proces. Následně je podrobněji posouzen vývoj terciárního vzdělávání v České republice v posledních dvaceti letech především ve vztahu k demografickým změnám v populaci a je připojena i projekce očekávaného vývoje. Přibližně v polovině práce jsou poznatky z textu shrnuty a doplněny doporučeními hodnotitelů OECD. Velmi podstatným doporučením - sledování uplatnitelnosti absolventů a sledování kvality studijních programů terciárního vzdělávání- je věnována zbylá část práce. Na základě mezinárodního výběrového šetření absolventů terciárního vzdělávání a posouzení problematičnosti univerzitních žebříčků autor konstruuje dvourozměrný ukazatel kvality absolventi'!. V první dimenzi zohledňuje především schopnost ahsolventů úspěšně se uplatnit na trhu práce a ve druhé spíše náročnost jejich zaměstnání a kompetentnost. V závěru je připojen takto zkonstruovaný žebříček vysokých škol v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the transformation processes of tertiary education and aims to provide recommendations for its progress in the Czech Republic. At first, changes of the majority of systems tertiary education in the European countries in the last fifty years are introduced to the reader. This includes the formalized effort for unification of education policies in the sphere of tertiary education, so called "Bologna Process". The paper consequently describes in detail the progress of the higher education in the Czech Republic in the last twenty years, above all in relation to demographic changes in the population, and offers the projection of its expected development. Findings from the first chapters are summarized and supplied by the recommendations of the OECD examiners. The crucial recommendations of OECD examiners - monitoring of the graduates employability and monitoring of the quality of higher education study programmes - are targeted in the second part of the text. Based on the international survey of higher education graduates as well as on the analysis of university rankings' weaknesses, the author constructs the two dimensional indicator of the quality of graduates. The first dimension takes into account particularly the ability of graduates to successfully come across the employment market...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVliv masifikace terciárního vzdělávání na uplatnění absolventůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-23
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52742
dc.title.translatedInfluence of masification of higher education on graduates' employmenten_US
dc.contributor.refereeKuchař, Pavel
dc.identifier.aleph000982055
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTento text se zabývá proměnami terciárního vzdělávání a pokouší se najít doporučení pro jeho vývoj v České republice. Čtenář je nejprve seznámen se změnami, kterými prošla většina systémů terciárního vzdělávání v Evropských zemích v posledních padesáti letech. Je posouzena i formalizovaná snaha o sjednocování vzdělávacích politik ve sféře terciárního vzdělávání- Boloňský proces. Následně je podrobněji posouzen vývoj terciárního vzdělávání v České republice v posledních dvaceti letech především ve vztahu k demografickým změnám v populaci a je připojena i projekce očekávaného vývoje. Přibližně v polovině práce jsou poznatky z textu shrnuty a doplněny doporučeními hodnotitelů OECD. Velmi podstatným doporučením - sledování uplatnitelnosti absolventů a sledování kvality studijních programů terciárního vzdělávání- je věnována zbylá část práce. Na základě mezinárodního výběrového šetření absolventů terciárního vzdělávání a posouzení problematičnosti univerzitních žebříčků autor konstruuje dvourozměrný ukazatel kvality absolventi'!. V první dimenzi zohledňuje především schopnost ahsolventů úspěšně se uplatnit na trhu práce a ve druhé spíše náročnost jejich zaměstnání a kompetentnost. V závěru je připojen takto zkonstruovaný žebříček vysokých škol v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the transformation processes of tertiary education and aims to provide recommendations for its progress in the Czech Republic. At first, changes of the majority of systems tertiary education in the European countries in the last fifty years are introduced to the reader. This includes the formalized effort for unification of education policies in the sphere of tertiary education, so called "Bologna Process". The paper consequently describes in detail the progress of the higher education in the Czech Republic in the last twenty years, above all in relation to demographic changes in the population, and offers the projection of its expected development. Findings from the first chapters are summarized and supplied by the recommendations of the OECD examiners. The crucial recommendations of OECD examiners - monitoring of the graduates employability and monitoring of the quality of higher education study programmes - are targeted in the second part of the text. Based on the international survey of higher education graduates as well as on the analysis of university rankings' weaknesses, the author constructs the two dimensional indicator of the quality of graduates. The first dimension takes into account particularly the ability of graduates to successfully come across the employment market...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009820550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV