Zobrazit minimální záznam

Teaching of Spanish language to students with specific learning disabilities
dc.contributor.advisorMištinová, Anna
dc.creatorMattasová, Monika
dc.date.accessioned2017-04-05T09:40:30Z
dc.date.available2017-04-05T09:40:30Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12055
dc.description.abstractSetká-li se učitel španělštiny při své práci se žáky trpícími specifickými prouchami učení, je třeba, aby byl informován o potížích, které tito žáci mohou při osvojování jazyka mít. Tyto žáky charakterizuje především deficit ve zrakovém a sluchovém vnímání. Potřebují individuální přístup pedagoga. Mezi specifické poruchy učení, jež žákům znesnadňují osvojování cizího jazyka, se řadí především dyslexie, dysgrafie a dysortografie. U žáků se specifickými poruchami učení se často objevují též určité psychické problémy a problémy v chování. Co se týče inteligence těchto žáků, je průměrně či nadprůměrně vysoká. Při hodinách španělštiny se potíže žáků se specifickými poruchami učení projevují v různých oblastech jazyka. Nejobtížnější jsou pro ně jevy, které jsou odlišné od mateřského jazyka. Těmto žákům ale často činí problémy i jevy poměrně jednoduché. Největší potíže způsobuje žákům s poruchami učení rychlost španělštiny. Ta jim znesnadní obzvláště porozumění, kvůli deficitu fonematického sluchu žáci obtížně rozpoznávají například hranice jednotlivých slov. Pro žáky se specifickými poruchami učení existují různé kompenzační pomůcky. Jednou z nich je multisenzoriální počítačový program Jazyky bez bariér. Tento program umožňuje uživatelům vnímat jazyk v jeho psané i zvukové podobě, pro podporu zrakové percepce je...cs_CZ
dc.description.abstractWhen teacher of spanish language meets in his professional life some students with problem called specific learning disabilities, it`s important for him to be informed about their difficulties with learning foreign language. For these students is characteristic the deficit in their visual and auditive perception. They need tailor-made approach of the teacher. Among the specific learning disabilities, which complicates learning of foreign language, are counted foremost dyslexia, dysgraphia and dysorthographia. These students often have also certain psychical problems and problems with behaviour. The intelligence of these students is equal or higher than average. While learning spanish, difficulties of sutdents with specific learning diabilities are manifesting in various fields of language. The most difficult things are these, which are different from the mother language. However these students have also problems with relatively easz things. The greatest difficulties is caused by the velocity of spanish. Because of it the students have problems with uderstanding, because of the deficit of the fonematic hearing they hardly recognize for example boundaries of words. There are various compensatory aids for sutdents with specific learning disabilities. The multisensorial computer program Jazyky bez bariér...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVýuka španělštiny při specifických poruchách učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-23
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51248
dc.title.translatedTeaching of Spanish language to students with specific learning disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeŠpaček, Jiří
dc.identifier.aleph000940179
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠpanělštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpanish Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠpanělštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpanish Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSetká-li se učitel španělštiny při své práci se žáky trpícími specifickými prouchami učení, je třeba, aby byl informován o potížích, které tito žáci mohou při osvojování jazyka mít. Tyto žáky charakterizuje především deficit ve zrakovém a sluchovém vnímání. Potřebují individuální přístup pedagoga. Mezi specifické poruchy učení, jež žákům znesnadňují osvojování cizího jazyka, se řadí především dyslexie, dysgrafie a dysortografie. U žáků se specifickými poruchami učení se často objevují též určité psychické problémy a problémy v chování. Co se týče inteligence těchto žáků, je průměrně či nadprůměrně vysoká. Při hodinách španělštiny se potíže žáků se specifickými poruchami učení projevují v různých oblastech jazyka. Nejobtížnější jsou pro ně jevy, které jsou odlišné od mateřského jazyka. Těmto žákům ale často činí problémy i jevy poměrně jednoduché. Největší potíže způsobuje žákům s poruchami učení rychlost španělštiny. Ta jim znesnadní obzvláště porozumění, kvůli deficitu fonematického sluchu žáci obtížně rozpoznávají například hranice jednotlivých slov. Pro žáky se specifickými poruchami učení existují různé kompenzační pomůcky. Jednou z nich je multisenzoriální počítačový program Jazyky bez bariér. Tento program umožňuje uživatelům vnímat jazyk v jeho psané i zvukové podobě, pro podporu zrakové percepce je...cs_CZ
uk.abstract.enWhen teacher of spanish language meets in his professional life some students with problem called specific learning disabilities, it`s important for him to be informed about their difficulties with learning foreign language. For these students is characteristic the deficit in their visual and auditive perception. They need tailor-made approach of the teacher. Among the specific learning disabilities, which complicates learning of foreign language, are counted foremost dyslexia, dysgraphia and dysorthographia. These students often have also certain psychical problems and problems with behaviour. The intelligence of these students is equal or higher than average. While learning spanish, difficulties of sutdents with specific learning diabilities are manifesting in various fields of language. The most difficult things are these, which are different from the mother language. However these students have also problems with relatively easz things. The greatest difficulties is caused by the velocity of spanish. Because of it the students have problems with uderstanding, because of the deficit of the fonematic hearing they hardly recognize for example boundaries of words. There are various compensatory aids for sutdents with specific learning disabilities. The multisensorial computer program Jazyky bez bariér...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990009401790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV