Zobrazit minimální záznam

How does school contribute to development of pupils communication skills?
dc.contributor.advisorMojžíšová, Jarmila
dc.creatorBuďárková, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-05T09:46:27Z
dc.date.available2017-04-05T09:46:27Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12084
dc.description.abstractKomunikační dovednosti žáků jsou velmi podstatnou složkou všeobecného vzdělání. Základem této práce je výzkum s cílem zjistit, jakou měrou přispívají k rozvoji těchto dovedností jednotlivé stupně škol. V teoretické části práce pojednává především o jednotlivých typech komunikace a o vývoji řeči (ontogenezi i fylogenezi). Praktickou část tvoří zpráva z výzkumu, jehož součástí byla analýza učebních dokumentů a analýza terénního zkoumání, které bylo založeno na pozorování výuky ve vybraných pražských školách (dvě mateřské školy a dvě základní školy) a dotazníkovém šetření (všichni respondenti byli učitelé pracující ve školách, kde probíhalo pozorování). Z výzkumu vyplynulo, že všechny stupně škol přispívají určitou měrou k rozvoji komunikačních dovedností žáků. Každý stupeň školy se však zaměřuje na ty dovednosti, které jsou pro daný věk a dané schopnosti dětí vhodné a přiměřené. Klíčová slova: komunikace, komunikační dovednosti, ontogeneze jazyka, předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, učební dokumenty, pozorování, dotazník.cs_CZ
dc.description.abstractCommunicative competences of pupils are a very substantial part of common knowledge. This work is based on a research, the purpose of which was to find out to what extent various school levels contribute to the development of communicative competences. The theoretical part deals above all with individual types of communication and with speech development (ontogenesis, as well as phylogenesis). The practical part is formed by a research report; the research included the analysis of teaching materials, observation of teaching process and distribution of questionnaires - all respondents were teachers at schools where the research was made, that means two kindergartens and two basic schools. The research showed that all school levels do to some extent contribute to the development of pupils' communicative skills; whereas each level focuses on the skills which are appropriate for the pupils' age and abilities. Key words: Communication, communicative skills, the ontogenesis of language, pre-school education, elementary education, educational materials, observation, questionnaire.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleJak škola přispívá k rozvoji komunikačních dovedností žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-16
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52806
dc.title.translatedHow does school contribute to development of pupils communication skills?en_US
dc.contributor.refereeNováková, Daniela
dc.identifier.aleph001219578
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Pedagogyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csKomunikační dovednosti žáků jsou velmi podstatnou složkou všeobecného vzdělání. Základem této práce je výzkum s cílem zjistit, jakou měrou přispívají k rozvoji těchto dovedností jednotlivé stupně škol. V teoretické části práce pojednává především o jednotlivých typech komunikace a o vývoji řeči (ontogenezi i fylogenezi). Praktickou část tvoří zpráva z výzkumu, jehož součástí byla analýza učebních dokumentů a analýza terénního zkoumání, které bylo založeno na pozorování výuky ve vybraných pražských školách (dvě mateřské školy a dvě základní školy) a dotazníkovém šetření (všichni respondenti byli učitelé pracující ve školách, kde probíhalo pozorování). Z výzkumu vyplynulo, že všechny stupně škol přispívají určitou měrou k rozvoji komunikačních dovedností žáků. Každý stupeň školy se však zaměřuje na ty dovednosti, které jsou pro daný věk a dané schopnosti dětí vhodné a přiměřené. Klíčová slova: komunikace, komunikační dovednosti, ontogeneze jazyka, předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, učební dokumenty, pozorování, dotazník.cs_CZ
uk.abstract.enCommunicative competences of pupils are a very substantial part of common knowledge. This work is based on a research, the purpose of which was to find out to what extent various school levels contribute to the development of communicative competences. The theoretical part deals above all with individual types of communication and with speech development (ontogenesis, as well as phylogenesis). The practical part is formed by a research report; the research included the analysis of teaching materials, observation of teaching process and distribution of questionnaires - all respondents were teachers at schools where the research was made, that means two kindergartens and two basic schools. The research showed that all school levels do to some extent contribute to the development of pupils' communicative skills; whereas each level focuses on the skills which are appropriate for the pupils' age and abilities. Key words: Communication, communicative skills, the ontogenesis of language, pre-school education, elementary education, educational materials, observation, questionnaire.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012195780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV