dc.contributor.advisor | Holada, Karel | |
dc.creator | Dědková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T09:46:53Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T09:46:53Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12086 | |
dc.description.abstract | Moje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Moje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Specifické činnosti učitele chemie a jeho žáků na téma fenomenologické typy reakcí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-30 | |
dc.description.department | Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 52771 | |
dc.title.translated | Fenomenological types of reactions - specific activities of a chemistry teacher and his pupils | en_US |
dc.contributor.referee | Hally, Jan | |
dc.identifier.aleph | 000944506 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Moje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Moje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009445060106986 | |