Reality schow jako forma komunikace
Reality show as the form of communication
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12089Identifikátory
SIS: 53148
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holanová, Radka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
14. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své diplomové práci se zabývám fenoménem reality show z hlediska komunikačního. Zaměřuji se zejména na tři hlavní oblasti: sociolingvistiku, pragmatiku a manipulaci. V úvodních dvou kapitolách charakterizuji reality show jako typ pořadu - vymezuji jeho hlavní znaky, původ, důvody jeho popularity. V následujících kapitolách se věnuji výše zmíněným oblastem, a to na příkladu RS VyVolení 2, kterou odvysílala Prima TV v roce 2006. V kapitole RS z hlediska sociolingvistiky se zabývám jednak diváky těchto pořadů, jednak jejich účastníky. V kapitole týkající se pragmatických aspektů komunikace v RS ukazuji, že v RS VyVolení 2 můžeme nalézt různé typy verbální i neverbální komunikace, a dále analyzuji několik dialogů vedených účastníky této soutěže. V závěrečné kapitole se věnuji manipulativní komunikaci, která je ve VyVolených 2 trojí: mezi televizí a diváky, mezi štábem a soutěžícími a mezi soutěžícími navzájem. V závěru shrnuji hlavní poznatky ze své práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In my diploma thesis, I examined reality show from various points of view. /\s an example, I chose reality show called VyVoleni 2, which had been broadcasted by Prima TV in 2006. After processing of the topic, I have drawn following conclusions. In the first chapter of my thesis, I specified the main features of reality show: Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)