Zobrazit minimální záznam

A musical and its realization in music teaching
dc.contributor.advisorVolavá, Iva
dc.creatorKousalová, Irena
dc.date.accessioned2017-04-05T09:48:03Z
dc.date.available2017-04-05T09:48:03Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12090
dc.description.abstractV první části své diplomové práci jsem se pokusila na základě mých získaných poznatků v daném oboru charakterizovat muzikál , jeho formální stránku a vývoj jak ve světovém, tak v českém měřítku. V této souvislosti jsem podala přehled o naší současné muzikálové scéně. Druhou část diplomové práce jsem pojala z hlediska didaktického s uvedením konkrétních metodických příkladů, nastiňujících možné způsoby uplatnění tohoto žánru v hodinách hudební výchovy. Abych tak mohla učinit, postupovala jsem při svých metodických ukázkách jak z psychologicko-pedagogického pohledu na roli muzikálu v případě dospívajících dětí, tak z konkrétních výsledků mého sociometrického výzkumu, provedeného na 2.stupni ZŠ a gymnáziu. Ráda bych podotkla, že jsem ani zdaleka nemohla vyčerpat množství inspirací a že uvedené muzikály nejsou jedinými zdroji, které se dají ve vyučování použít. Mým hlavním cílem při zpracování této diplomové práce byla přímo nutnost více přiblížit muzikál ať už široké veřejnosti či především pedagogům vyučujícím hudební výchovu, poněvadž se jedná o hudební žánr, který zaznamenává prudký umělecký rozmach na české scéně zvláště v posledních deseti letech. Protože se tedy jedná o poměrně nedávnou dobu, co si muzikál začal budovat své právoplatné místo, postrádá zejména v oblasti didaktické, potřebný zdroj...cs_CZ
dc.description.abstractFirstly, I have tried to represent a musical as a whole, capturing its formality and historical development from both points of view; the international and the domestic ones. Additionally, I have focused on the contemporary Czech musicals. The second part was conceived in the didactic aspects, which were completed with few factual methodical instances. I took into account the psychological aspects of teenagers and the actual results of my sociometrical research. However, it is of course impossible to contain and to use all the varieties of the inspiration. The urgent necessity to clarify the terms of musical to public and especially to teachers was the main task when I was writing this dissertation. Since this music genre has noticed its "boom" very recently, it tries now to build its reputation. Unfortunately, as a consequence of this fact, the methodical materials lack still the necessary information about this genre. The shortage of methodical sources causes then the helplessness and refusal approach of teachers to this topic. Musical lies in the vocal, motoric and dramatic components which are supposed to provide the appropriate means for polyesthetic concept of music education. Moreover, the establishment of new Open educational programme emphasizes particularly music activities and mutual cooperation...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMuzikál a jeho uplatnění v hudební výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-22
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52748
dc.title.translatedA musical and its realization in music teachingen_US
dc.contributor.refereeTichá, Alena
dc.identifier.aleph000969470
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV první části své diplomové práci jsem se pokusila na základě mých získaných poznatků v daném oboru charakterizovat muzikál , jeho formální stránku a vývoj jak ve světovém, tak v českém měřítku. V této souvislosti jsem podala přehled o naší současné muzikálové scéně. Druhou část diplomové práce jsem pojala z hlediska didaktického s uvedením konkrétních metodických příkladů, nastiňujících možné způsoby uplatnění tohoto žánru v hodinách hudební výchovy. Abych tak mohla učinit, postupovala jsem při svých metodických ukázkách jak z psychologicko-pedagogického pohledu na roli muzikálu v případě dospívajících dětí, tak z konkrétních výsledků mého sociometrického výzkumu, provedeného na 2.stupni ZŠ a gymnáziu. Ráda bych podotkla, že jsem ani zdaleka nemohla vyčerpat množství inspirací a že uvedené muzikály nejsou jedinými zdroji, které se dají ve vyučování použít. Mým hlavním cílem při zpracování této diplomové práce byla přímo nutnost více přiblížit muzikál ať už široké veřejnosti či především pedagogům vyučujícím hudební výchovu, poněvadž se jedná o hudební žánr, který zaznamenává prudký umělecký rozmach na české scéně zvláště v posledních deseti letech. Protože se tedy jedná o poměrně nedávnou dobu, co si muzikál začal budovat své právoplatné místo, postrádá zejména v oblasti didaktické, potřebný zdroj...cs_CZ
uk.abstract.enFirstly, I have tried to represent a musical as a whole, capturing its formality and historical development from both points of view; the international and the domestic ones. Additionally, I have focused on the contemporary Czech musicals. The second part was conceived in the didactic aspects, which were completed with few factual methodical instances. I took into account the psychological aspects of teenagers and the actual results of my sociometrical research. However, it is of course impossible to contain and to use all the varieties of the inspiration. The urgent necessity to clarify the terms of musical to public and especially to teachers was the main task when I was writing this dissertation. Since this music genre has noticed its "boom" very recently, it tries now to build its reputation. Unfortunately, as a consequence of this fact, the methodical materials lack still the necessary information about this genre. The shortage of methodical sources causes then the helplessness and refusal approach of teachers to this topic. Musical lies in the vocal, motoric and dramatic components which are supposed to provide the appropriate means for polyesthetic concept of music education. Moreover, the establishment of new Open educational programme emphasizes particularly music activities and mutual cooperation...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990009694700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV