Vybrané souvislosti efektivity edukačních přístupů ve výchovném ústavu pro dívky
Selected relations of the efficiency of educational approaches in educational institute for girls
rigorózní práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/12192/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12192Identifikátory
SIS: 50223
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mertin, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
1. 11. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Ústavní výchova z nejr zn jších hledisek se v poslední dob zásluhou médií op t stává p edm tem zejména kritického zájmu nejširší ve ejnosti. V sou asnosti zejména v souvislosti se vzr stající delikvencí mládeže je t eba hledat nové formy pé e o problémové d ti, u nichž z nejr zn jších d vod rodina neplní své základní funkce. V anamnézách mladých lidí, kte í se dostávají do výchovného ústavu se opakovan objevují ur ité charakteristiky jejich osobnosti, ale i jejich nejužšího sociálního prost edí. Jedná se v tšinou o d ti, které m ly již od nejútlejšího v ku ztížené podmínky vývoje a již z pohledu d di né zát že, i z úhlu problematického výchovného p sobení. Tématem stále ast jší diskuse se v posledních letech stává vedle drogové závislosti zejména širší spektrum sociáln podmín ných pr jev rizikového chování jako je zvýšená agresivita mládeže, projevy rasové nesnášenlivosti, patologické hrá ství (gambling), i projevy šikanování ve školských za ízeních. V tomto smyslu sílí pot eba zm nit teoretický a v decký p ístup k problematice rizikového chování a prohloubit poznatky o lidském chování, motivaci a kontrole. Jsou zm ny, k nimž dochází v posledních letech v pé i o tyto jedince ú elné ve smyslu nápravy jejich porušeného vývoje? Poskytuje výchovný ústav t mto mladým lidem opravdu to, co pot ebují do své...