Zobrazit minimální záznam

Selected relations of the efficiency of educational approaches in educational institute for girls
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorŠteflová, Alena
dc.date.accessioned2017-04-05T10:08:59Z
dc.date.available2017-04-05T10:08:59Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12192
dc.description.abstractÚstavní výchova z nejr zn jších hledisek se v poslední dob zásluhou médií op t stává p edm tem zejména kritického zájmu nejširší ve ejnosti. V sou asnosti zejména v souvislosti se vzr stající delikvencí mládeže je t eba hledat nové formy pé e o problémové d ti, u nichž z nejr zn jších d vod rodina neplní své základní funkce. V anamnézách mladých lidí, kte í se dostávají do výchovného ústavu se opakovan objevují ur ité charakteristiky jejich osobnosti, ale i jejich nejužšího sociálního prost edí. Jedná se v tšinou o d ti, které m ly již od nejútlejšího v ku ztížené podmínky vývoje a již z pohledu d di né zát že, i z úhlu problematického výchovného p sobení. Tématem stále ast jší diskuse se v posledních letech stává vedle drogové závislosti zejména širší spektrum sociáln podmín ných pr jev rizikového chování jako je zvýšená agresivita mládeže, projevy rasové nesnášenlivosti, patologické hrá ství (gambling), i projevy šikanování ve školských za ízeních. V tomto smyslu sílí pot eba zm nit teoretický a v decký p ístup k problematice rizikového chování a prohloubit poznatky o lidském chování, motivaci a kontrole. Jsou zm ny, k nimž dochází v posledních letech v pé i o tyto jedince ú elné ve smyslu nápravy jejich porušeného vývoje? Poskytuje výchovný ústav t mto mladým lidem opravdu to, co pot ebují do své...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVybrané souvislosti efektivity edukačních přístupů ve výchovném ústavu pro dívkycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-11-01
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId50223
dc.title.translatedSelected relations of the efficiency of educational approaches in educational institute for girlsen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph000778423
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csÚstavní výchova z nejr zn jších hledisek se v poslední dob zásluhou médií op t stává p edm tem zejména kritického zájmu nejširší ve ejnosti. V sou asnosti zejména v souvislosti se vzr stající delikvencí mládeže je t eba hledat nové formy pé e o problémové d ti, u nichž z nejr zn jších d vod rodina neplní své základní funkce. V anamnézách mladých lidí, kte í se dostávají do výchovného ústavu se opakovan objevují ur ité charakteristiky jejich osobnosti, ale i jejich nejužšího sociálního prost edí. Jedná se v tšinou o d ti, které m ly již od nejútlejšího v ku ztížené podmínky vývoje a již z pohledu d di né zát že, i z úhlu problematického výchovného p sobení. Tématem stále ast jší diskuse se v posledních letech stává vedle drogové závislosti zejména širší spektrum sociáln podmín ných pr jev rizikového chování jako je zvýšená agresivita mládeže, projevy rasové nesnášenlivosti, patologické hrá ství (gambling), i projevy šikanování ve školských za ízeních. V tomto smyslu sílí pot eba zm nit teoretický a v decký p ístup k problematice rizikového chování a prohloubit poznatky o lidském chování, motivaci a kontrole. Jsou zm ny, k nimž dochází v posledních letech v pé i o tyto jedince ú elné ve smyslu nápravy jejich porušeného vývoje? Poskytuje výchovný ústav t mto mladým lidem opravdu to, co pot ebují do své...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990007784230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV