Zobrazit minimální záznam

Semiotic "ethnography" of Deleuze and Guattari and non-standard animism
dc.contributor.advisorCharvát, Martin
dc.creatorŠír, David
dc.date.accessioned2020-10-16T10:14:52Z
dc.date.available2020-10-16T10:14:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122051
dc.description.abstractThe starting point of this work is the concept of indigenous animism in Félix Guattari's late work at the end of his life, understood as a form of subjectivity operating through different regimes of signs than the "modern" one. These animist semiotics are "polysemic" and "trans-individual," while instead of building a sharp division between the spheres of "nature" and "culture", they inhabit reality by "collective entities half-thing half-soul, half- man half-animal, machine and flow, matter and sign." The aim of most of the following text is then primarily to trace these semiotics across the joint work of Deleuze and Guattari. After introducing the context of Deleuze's philosophy and its specific "image of thought," and explaining its basic concepts, we will focus on the description and comparison of the semiotic "ethnographies" of Anti-Oedipus and A Thousand Plateaus. The first volume traces the "universal history" of the ways of hominization (becoming human) of man from the state of nature, through various forms of inscription, which constitute society and culture. These modes are several and do not work only through language. In the limit experience of schizophrenia, the authors of Anti-Oedipa find a moment preceding all these historically contingent forms of hominization. In contrast, the...en_US
dc.description.abstractVýchozím bodem práce je pojetí domorodého animismu, který Félixe Guattariho v pozdním díle na sklonku života uchopil jako formu subjektivity fungující skrze odlišné režimy znaků než "moderní". Animistické sémiotiky jsou "polysémické" a "trans- individuální," přičemž namísto stavění ostrého rozdělení sfér "přírody" a "kultury" zabydlují realitu "kolektivními entitami napůl-věc napůl-duše, napůl-člověk napůl-zvíře, stroj a tok, hmota a znak." Cílem většiny textu je posléze především stopování těchto sémiotik napříč společným dílem Deleuze a Guattariho. Po úvodním vyznačení kontextu Deleuzeho filosofie a jejího specifického "obrazu myšlení" a výkladu základních pojmů se zaměříme na popis a komparaci sémiotických "etnografií" Anti-Oidipa a Tisíce plošin. První díl sleduje napříč "universální historií" způsoby hominizace (polidštění) člověka ze stavu přírody pomocí rozličných forem zápisu, jimiž se konstituují společnost a kultura. Těchto způsobů je více, a neprobíhají tedy jen pomocí jazyka. V limitní zkušenosti schizofrenie autoři Anti-Oidipa nacházejí moment předcházející tyto historicky podmíněné formy hominizace. Oproti tomu druhý díl sleduje pluralističtější a méně antropocentrický obraz: ústřední roli zde získávají asignifikantní sémiotiky ne-lidského afektu - tedy stávání- se - procházející...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectDeleuze & Guattarien_US
dc.subjectanimismen_US
dc.subjectecological thoughten_US
dc.subjectsemiotic ethnographyen_US
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectregimes of signsen_US
dc.subjectuniversal historyen_US
dc.subjectbecomingen_US
dc.subjectaffecten_US
dc.subjectFrancois Laruelleen_US
dc.subjectnon-standard animismen_US
dc.subjectnon-philosophyen_US
dc.subjectDeleuze a Guattarics_CZ
dc.subjectanimismuscs_CZ
dc.subjectekologické myšlenícs_CZ
dc.subjectsémiotická etnografiecs_CZ
dc.subjectsémiotikacs_CZ
dc.subjectrežimy znakůcs_CZ
dc.subjectuniversální historiecs_CZ
dc.subjectstávání-secs_CZ
dc.subjectafektcs_CZ
dc.subjectFrancois Laruellecs_CZ
dc.subjectne-standardní animismuscs_CZ
dc.subjectne-filosofiecs_CZ
dc.titleSémiotická "etnografie" Deleuze a Guattariho a ne-standardní animismuscs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-24
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId215946
dc.title.translatedSemiotic "ethnography" of Deleuze and Guattari and non-standard animismen_US
dc.contributor.refereeFulka, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýchozím bodem práce je pojetí domorodého animismu, který Félixe Guattariho v pozdním díle na sklonku života uchopil jako formu subjektivity fungující skrze odlišné režimy znaků než "moderní". Animistické sémiotiky jsou "polysémické" a "trans- individuální," přičemž namísto stavění ostrého rozdělení sfér "přírody" a "kultury" zabydlují realitu "kolektivními entitami napůl-věc napůl-duše, napůl-člověk napůl-zvíře, stroj a tok, hmota a znak." Cílem většiny textu je posléze především stopování těchto sémiotik napříč společným dílem Deleuze a Guattariho. Po úvodním vyznačení kontextu Deleuzeho filosofie a jejího specifického "obrazu myšlení" a výkladu základních pojmů se zaměříme na popis a komparaci sémiotických "etnografií" Anti-Oidipa a Tisíce plošin. První díl sleduje napříč "universální historií" způsoby hominizace (polidštění) člověka ze stavu přírody pomocí rozličných forem zápisu, jimiž se konstituují společnost a kultura. Těchto způsobů je více, a neprobíhají tedy jen pomocí jazyka. V limitní zkušenosti schizofrenie autoři Anti-Oidipa nacházejí moment předcházející tyto historicky podmíněné formy hominizace. Oproti tomu druhý díl sleduje pluralističtější a méně antropocentrický obraz: ústřední roli zde získávají asignifikantní sémiotiky ne-lidského afektu - tedy stávání- se - procházející...cs_CZ
uk.abstract.enThe starting point of this work is the concept of indigenous animism in Félix Guattari's late work at the end of his life, understood as a form of subjectivity operating through different regimes of signs than the "modern" one. These animist semiotics are "polysemic" and "trans-individual," while instead of building a sharp division between the spheres of "nature" and "culture", they inhabit reality by "collective entities half-thing half-soul, half- man half-animal, machine and flow, matter and sign." The aim of most of the following text is then primarily to trace these semiotics across the joint work of Deleuze and Guattari. After introducing the context of Deleuze's philosophy and its specific "image of thought," and explaining its basic concepts, we will focus on the description and comparison of the semiotic "ethnographies" of Anti-Oedipus and A Thousand Plateaus. The first volume traces the "universal history" of the ways of hominization (becoming human) of man from the state of nature, through various forms of inscription, which constitute society and culture. These modes are several and do not work only through language. In the limit experience of schizophrenia, the authors of Anti-Oedipa find a moment preceding all these historically contingent forms of hominization. In contrast, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV