Zobrazit minimální záznam

Education and Development of the Child with Dual Sensory Disability from Mother's Point of View
dc.contributor.advisorKvětoňová, Lea
dc.creatorZvelebil, Maxmilián
dc.date.accessioned2020-10-27T13:39:50Z
dc.date.available2020-10-27T13:39:50Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122666
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with development and education in families with a child with dual sensory impairment, namely, from mother's point of view. The objective is to analyse stories of selected mothers of children with this particular disability, to explore the course of development and education involving deafblind children from different points of view (pedagogical, psychological etc.). The author of this thesis tries to find out about mothers' experiences and models of behaviour during pregnancy and afterwards. It focuses on acceptance of the disabled child within (and possibly outside) the family. In addition, the thesis explores reactions of mothers and others to a child with disability, it outlines the subsequent course of development and education in various periods of life. The particular emphasis is put on specific ways, by which these mothers developed their children during different activites (plays, conpensatory senses development, communication system development, independence of deafblind children etc.). It also describes developmental delays (emotional, social and cognitive functioning). Education options for deafblind are also mentioned. The stories are then compared to each other, as well as to selected literature from different countries. At the end of this thesis, practical...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vývojem a výchovou v rodinách, kde se narodilo dítě s duálním smyslovým postižením, a to z pohledu matky. Práce si klade za cíl analyzovat životní příběhy vybraných matek dětí s tímto druhem postižení, prozkoumat, jak probíhal vývoj a výchova hluchoslepých dětí z různých úhlů pohledu (pedagogického, psychologického aj.). Autor práce se snaží zjistit, jaký měly matky způsob prožívání a chování jak během těhotenství, tak i po narození dítěte a v dalších životních etapách, jak probíhala akceptace handicapovaného dítěte v rodině (příp. i mimo ni). Práce dále zkoumá reakci matek (i jiných osob) na narození dítěte s postižením, mapuje následný průběh vývoje a výchovy v jednotlivých obdobích života. Předmětem zájmu jsou konkrétní způsoby, s jejichž pomocí matky své děti rozvíjely během různých aktivit (hry, rozvíjení kompenzačních smyslů, budování komunikačního systému, otázka samostatnosti hluchoslepých dětí atd.). Pozornost je rovněž věnována vývojovým odchylkám dětí s duálním senzorickým postižením, ať již v citové, sociální či kognitivní oblasti vývoje. Také jsou nastíněny možnosti vzdělávání hluchoslepých. Příběhy jsou pak komparovány mezi sebou i s vybranými zahraničními zdroji a závěrem jsou navržena praktická doporučení. V práci je použit kvalitativní výzkum. Za účelem...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMothers of Children With Dual Sensory Impairmenten_US
dc.subjectChildren With Dual Sensory Impairmenten_US
dc.subjectEducation and Development of Deafblind Childrenen_US
dc.subjectDeafblindnessen_US
dc.subjectChildren with Visual Impairmenten_US
dc.subjectChildren with Hearing Impairmenten_US
dc.subjectChildren with Multiple Disabilitiesen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectMatky dětí s duálním smyslovým postiženímcs_CZ
dc.subjectděti s duálním smyslovým postiženímcs_CZ
dc.subjectvývoj a výchova hluchoslepých dětícs_CZ
dc.subjecthluchoslepotacs_CZ
dc.subjectděti se zrakovým postiženímcs_CZ
dc.subjectděti se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectděti s kombinovaným postiženímcs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.titleVývoj a výchova dítěte s duálním smyslovým postižením z pohledu matkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-15
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId189417
dc.title.translatedEducation and Development of the Child with Dual Sensory Disability from Mother's Point of Viewen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vývojem a výchovou v rodinách, kde se narodilo dítě s duálním smyslovým postižením, a to z pohledu matky. Práce si klade za cíl analyzovat životní příběhy vybraných matek dětí s tímto druhem postižení, prozkoumat, jak probíhal vývoj a výchova hluchoslepých dětí z různých úhlů pohledu (pedagogického, psychologického aj.). Autor práce se snaží zjistit, jaký měly matky způsob prožívání a chování jak během těhotenství, tak i po narození dítěte a v dalších životních etapách, jak probíhala akceptace handicapovaného dítěte v rodině (příp. i mimo ni). Práce dále zkoumá reakci matek (i jiných osob) na narození dítěte s postižením, mapuje následný průběh vývoje a výchovy v jednotlivých obdobích života. Předmětem zájmu jsou konkrétní způsoby, s jejichž pomocí matky své děti rozvíjely během různých aktivit (hry, rozvíjení kompenzačních smyslů, budování komunikačního systému, otázka samostatnosti hluchoslepých dětí atd.). Pozornost je rovněž věnována vývojovým odchylkám dětí s duálním senzorickým postižením, ať již v citové, sociální či kognitivní oblasti vývoje. Také jsou nastíněny možnosti vzdělávání hluchoslepých. Příběhy jsou pak komparovány mezi sebou i s vybranými zahraničními zdroji a závěrem jsou navržena praktická doporučení. V práci je použit kvalitativní výzkum. Za účelem...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with development and education in families with a child with dual sensory impairment, namely, from mother's point of view. The objective is to analyse stories of selected mothers of children with this particular disability, to explore the course of development and education involving deafblind children from different points of view (pedagogical, psychological etc.). The author of this thesis tries to find out about mothers' experiences and models of behaviour during pregnancy and afterwards. It focuses on acceptance of the disabled child within (and possibly outside) the family. In addition, the thesis explores reactions of mothers and others to a child with disability, it outlines the subsequent course of development and education in various periods of life. The particular emphasis is put on specific ways, by which these mothers developed their children during different activites (plays, conpensatory senses development, communication system development, independence of deafblind children etc.). It also describes developmental delays (emotional, social and cognitive functioning). Education options for deafblind are also mentioned. The stories are then compared to each other, as well as to selected literature from different countries. At the end of this thesis, practical...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV