Inventář motivačních činností v hudebních aktivitách. Vazba k zobcovým flétnám
Motivational Activity Schedule in Musical Activities Relation to the Fipple Flute
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12428Identifikátory
SIS: 52585
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bělohlávková, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
22. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Motivace - "zázračná" síla, která dokáže divy. Pomáhá vést naše kroky k vytčenému cíli... A to nejen ve výchovně vzdělávacím procesu, ale i v lidském životě. Každý pedagog si často klade otázku, jak docílit toho, aby byly děti při práci aktivní. Jak jim nové vědomosti předat, aby pro ně byly zajímavé. Jak to zkrátka udělat, aby pracovaly s chutí a získaly z této práce co nejvíce. A právě s tím vším souvisí motivace - nejlepší klíč k těmto problémům. Motivací lidského chování se zabývala velká řada psychologů. Problematika tohoto tématu však stále patří k nej složitějším úkolům psychologie. Její úspěšná aplikace na kterýkoli obor musí vycházet z poznatků o motivaci lidského chování. Otázka motivace lidského chování, jak již bylo naznačeno, je velmi komplexní a problematická, ale je jakýmsi návodem k pochopení lidské psychiky, která dává našim činům smysl. Proto je studium motivace klíčovým momentem v porozumění člověku a v pedagogické praxi hraje velice důležitou roli. Motivace v hudebních činnostech dětí je zatím zpracována pouze v ojedinělých studiích. Proto bude následující text pokusem o uvedení do této problematiky. První část práce by měla objasnit podstatu hudební motivace, a to z hlediska psychologického i pedagogického. Budeme se zde také zabývat autoaktivačními cykly, které hrají v motivaci a učení...
Motivace - "zázračná" síla, která dokáže divy. Pomáhá vést naše kroky k vytčenému cíli... A to nejen ve výchovně vzdělávacím procesu, ale i v lidském životě. Každý pedagog si často klade otázku, jak docílit toho, aby byly děti při práci aktivní. Jak jim nové vědomosti předat, aby pro ně byly zajímavé. Jak to zkrátka udělat, aby pracovaly s chutí a získaly z této práce co nejvíce. A právě s tím vším souvisí motivace - nejlepší klíč k těmto problémům. Motivací lidského chování se zabývala velká řada psychologů. Problematika tohoto tématu však stále patří k nej složitějším úkolům psychologie. Její úspěšná aplikace na kterýkoli obor musí vycházet z poznatků o motivaci lidského chování. Otázka motivace lidského chování, jak již bylo naznačeno, je velmi komplexní a problematická, ale je jakýmsi návodem k pochopení lidské psychiky, která dává našim činům smysl. Proto je studium motivace klíčovým momentem v porozumění člověku a v pedagogické praxi hraje velice důležitou roli. Motivace v hudebních činnostech dětí je zatím zpracována pouze v ojedinělých studiích. Proto bude následující text pokusem o uvedení do této problematiky. První část práce by měla objasnit podstatu hudební motivace, a to z hlediska psychologického i pedagogického. Budeme se zde také zabývat autoaktivačními cykly, které hrají v motivaci a učení...