Zobrazit minimální záznam

Selected activating methods of incorporating text in multicultural education
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorNouzáková, Barbora
dc.date.accessioned2021-02-09T09:35:50Z
dc.date.available2021-02-09T09:35:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124283
dc.description.abstractTato práce se zabývá aktivizačními metodami v multikulturní výchově. Pozornost je zaměřena zejména na práci s textem. Teoretická část se proto věnuje multikulturní výchově, čtení, textu a základním pojmům, které se k nim vztahují. Stěžejní část tvoří výčet a popis metod, jež mohou sloužit k aktivizaci žáků. Cílem praktické části je zjistit, jaké metody při multikulturní výchově používají učitelé na vybraných základních a středních školách v České republice. Dalším záměrem je zmapovat, zda a jak při ní pracují s textem a jaká je její provázanost s výukou cizích jazyků. Pro potřeby práce byl zvolen kvantitativní výzkum. Metodou sběru dat byl dotazník. Praktickým výstupem je série pracovních listů, která je založená na práci s textem a může posloužit jako inspirace pro ostatní učitele. KLÍČOVÁ SLOVA multikulturní výchova, kompetence, metoda, čtení, textcs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is concerned with activating methods in multicultural education. The focus is mainly on incorporating text. The theoretical part, therefore, deals with multicultural education, reading, text and basic concepts that relate to these. Furthermore, the crucial part is enumeration and description of methods that can be implemented to activate students. The aim of the practical part is to investigate what methods are used in multicultural education by teachers at primary and secondary schools in the Czech Republic. Another objective is to map whether and how they work with texts. For the purposes of the work, quantitative research and a questionnaire as methods of data collection were selected. The practical output is a series of worksheets based on incorporating text that can serve as inspiration for other teachers. KEY WORDS: multicultural education, competence, method, reading, texten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmulticultural educationen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectmethoden_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjecttexten_US
dc.subjectmultikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectmetodacs_CZ
dc.subjectčtenícs_CZ
dc.subjecttext multikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectmetodacs_CZ
dc.subjectčtenícs_CZ
dc.subjecttext multikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectmetodacs_CZ
dc.subjectčtenícs_CZ
dc.subjecttext multikulturní výchova,kompetencecs_CZ
dc.subjectmetodacs_CZ
dc.subjectčtenícs_CZ
dc.subjecttextcs_CZ
dc.titleVybrané aktivizační metody práce s textem v multikulturní výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-19
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId232341
dc.title.translatedSelected activating methods of incorporating text in multicultural educationen_US
dc.contributor.refereeSyřiště, Ivo
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá aktivizačními metodami v multikulturní výchově. Pozornost je zaměřena zejména na práci s textem. Teoretická část se proto věnuje multikulturní výchově, čtení, textu a základním pojmům, které se k nim vztahují. Stěžejní část tvoří výčet a popis metod, jež mohou sloužit k aktivizaci žáků. Cílem praktické části je zjistit, jaké metody při multikulturní výchově používají učitelé na vybraných základních a středních školách v České republice. Dalším záměrem je zmapovat, zda a jak při ní pracují s textem a jaká je její provázanost s výukou cizích jazyků. Pro potřeby práce byl zvolen kvantitativní výzkum. Metodou sběru dat byl dotazník. Praktickým výstupem je série pracovních listů, která je založená na práci s textem a může posloužit jako inspirace pro ostatní učitele. KLÍČOVÁ SLOVA multikulturní výchova, kompetence, metoda, čtení, textcs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is concerned with activating methods in multicultural education. The focus is mainly on incorporating text. The theoretical part, therefore, deals with multicultural education, reading, text and basic concepts that relate to these. Furthermore, the crucial part is enumeration and description of methods that can be implemented to activate students. The aim of the practical part is to investigate what methods are used in multicultural education by teachers at primary and secondary schools in the Czech Republic. Another objective is to map whether and how they work with texts. For the purposes of the work, quantitative research and a questionnaire as methods of data collection were selected. The practical output is a series of worksheets based on incorporating text that can serve as inspiration for other teachers. KEY WORDS: multicultural education, competence, method, reading, texten_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV