dc.contributor.advisor | Kovaříková, Miroslava | |
dc.creator | Nouzáková, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2021-02-09T09:35:50Z | |
dc.date.available | 2021-02-09T09:35:50Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/124283 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá aktivizačními metodami v multikulturní výchově. Pozornost je zaměřena zejména na práci s textem. Teoretická část se proto věnuje multikulturní výchově, čtení, textu a základním pojmům, které se k nim vztahují. Stěžejní část tvoří výčet a popis metod, jež mohou sloužit k aktivizaci žáků. Cílem praktické části je zjistit, jaké metody při multikulturní výchově používají učitelé na vybraných základních a středních školách v České republice. Dalším záměrem je zmapovat, zda a jak při ní pracují s textem a jaká je její provázanost s výukou cizích jazyků. Pro potřeby práce byl zvolen kvantitativní výzkum. Metodou sběru dat byl dotazník. Praktickým výstupem je série pracovních listů, která je založená na práci s textem a může posloužit jako inspirace pro ostatní učitele. KLÍČOVÁ SLOVA multikulturní výchova, kompetence, metoda, čtení, text | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is concerned with activating methods in multicultural education. The focus is mainly on incorporating text. The theoretical part, therefore, deals with multicultural education, reading, text and basic concepts that relate to these. Furthermore, the crucial part is enumeration and description of methods that can be implemented to activate students. The aim of the practical part is to investigate what methods are used in multicultural education by teachers at primary and secondary schools in the Czech Republic. Another objective is to map whether and how they work with texts. For the purposes of the work, quantitative research and a questionnaire as methods of data collection were selected. The practical output is a series of worksheets based on incorporating text that can serve as inspiration for other teachers. KEY WORDS: multicultural education, competence, method, reading, text | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | multicultural education | en_US |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | method | en_US |
dc.subject | reading | en_US |
dc.subject | text | en_US |
dc.subject | multikulturní výchova | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | metoda | cs_CZ |
dc.subject | čtení | cs_CZ |
dc.subject | text multikulturní výchova | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | metoda | cs_CZ |
dc.subject | čtení | cs_CZ |
dc.subject | text multikulturní výchova | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | metoda | cs_CZ |
dc.subject | čtení | cs_CZ |
dc.subject | text multikulturní výchova,kompetence | cs_CZ |
dc.subject | metoda | cs_CZ |
dc.subject | čtení | cs_CZ |
dc.subject | text | cs_CZ |
dc.title | Vybrané aktivizační metody práce s textem v multikulturní výchově | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-01-19 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 232341 | |
dc.title.translated | Selected activating methods of incorporating text in multicultural education | en_US |
dc.contributor.referee | Syřiště, Ivo | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá aktivizačními metodami v multikulturní výchově. Pozornost je zaměřena zejména na práci s textem. Teoretická část se proto věnuje multikulturní výchově, čtení, textu a základním pojmům, které se k nim vztahují. Stěžejní část tvoří výčet a popis metod, jež mohou sloužit k aktivizaci žáků. Cílem praktické části je zjistit, jaké metody při multikulturní výchově používají učitelé na vybraných základních a středních školách v České republice. Dalším záměrem je zmapovat, zda a jak při ní pracují s textem a jaká je její provázanost s výukou cizích jazyků. Pro potřeby práce byl zvolen kvantitativní výzkum. Metodou sběru dat byl dotazník. Praktickým výstupem je série pracovních listů, která je založená na práci s textem a může posloužit jako inspirace pro ostatní učitele. KLÍČOVÁ SLOVA multikulturní výchova, kompetence, metoda, čtení, text | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is concerned with activating methods in multicultural education. The focus is mainly on incorporating text. The theoretical part, therefore, deals with multicultural education, reading, text and basic concepts that relate to these. Furthermore, the crucial part is enumeration and description of methods that can be implemented to activate students. The aim of the practical part is to investigate what methods are used in multicultural education by teachers at primary and secondary schools in the Czech Republic. Another objective is to map whether and how they work with texts. For the purposes of the work, quantitative research and a questionnaire as methods of data collection were selected. The practical output is a series of worksheets based on incorporating text that can serve as inspiration for other teachers. KEY WORDS: multicultural education, competence, method, reading, text | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |