České a francouzské kurikulární dokumenty se zaměřením na matematiku
Czech and French curricular documents focused on mathematics
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12444Identifikátory
SIS: 52545
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vondrová, Naďa
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
21. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce představuje podrobnou srovnávací studii českých a francouzských kurikulárních dokumentů. V první části se autorka věnuje mapování širších historických souvislostí ve vyučování matematice v obou zemích, upozorňuje na společné prvky i odlišnosti a zaměřuje se na obecnou charakteristiku aktuálních kurikulárních dokumentů České republiky a Francie. Těžiště práce leží v detailním srovnání kurikulárních dokumentů na základě podrobné analýzy vybraných okruhů problémů. Orientaci v celé práci usnadňuje podrobně vysvětlený a přehledně zpracovaný francouzský školský systém. Sledováním odlišných a shodných tendencí v obou vzdělávacích systémech otevírá autorka prostor zamyšlení nad teoretickými i praktickými otázkami vyučování matematiky na současných školách. Kriticky hodnotí výhody i slabiny obou systémů a využívá detailních poznatků pro formulaci konkrétních návrhů pro zlepšení a doplnění současných českých kurikulárních dokumentů i obecných trendů ve vyučování matematice.
This work presents a detailed study of Czech and French curricular documents. In the first part, the author maps wider historical context of mathematical education in both countries, points out the shared and the differing features, and focuses on general characteristics of current curricular documentation in the Czech Republic and France. The focus of this work lies in elaborate comparison of the documents, based on in-depth analysis of selected areas. The orientation in the text is facilitated by a transparently explained system of French schools. Studying the tendencies in both educational systems, the author offers the opportunity to reflect on current theoretical and practical trends in Mathematics education. Her critical evaluation of both systems and comprehensive knowledge enables her to formulate specific propositions to improve and supplement current both Czech curricular documents and general trends in Mathematics education.