Zobrazit minimální záznam

Czech and French curricular documents focused on mathematics
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorNovotná, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-05T11:07:37Z
dc.date.available2017-04-05T11:07:37Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12444
dc.description.abstractPráce představuje podrobnou srovnávací studii českých a francouzských kurikulárních dokumentů. V první části se autorka věnuje mapování širších historických souvislostí ve vyučování matematice v obou zemích, upozorňuje na společné prvky i odlišnosti a zaměřuje se na obecnou charakteristiku aktuálních kurikulárních dokumentů České republiky a Francie. Těžiště práce leží v detailním srovnání kurikulárních dokumentů na základě podrobné analýzy vybraných okruhů problémů. Orientaci v celé práci usnadňuje podrobně vysvětlený a přehledně zpracovaný francouzský školský systém. Sledováním odlišných a shodných tendencí v obou vzdělávacích systémech otevírá autorka prostor zamyšlení nad teoretickými i praktickými otázkami vyučování matematiky na současných školách. Kriticky hodnotí výhody i slabiny obou systémů a využívá detailních poznatků pro formulaci konkrétních návrhů pro zlepšení a doplnění současných českých kurikulárních dokumentů i obecných trendů ve vyučování matematice.cs_CZ
dc.description.abstractThis work presents a detailed study of Czech and French curricular documents. In the first part, the author maps wider historical context of mathematical education in both countries, points out the shared and the differing features, and focuses on general characteristics of current curricular documentation in the Czech Republic and France. The focus of this work lies in elaborate comparison of the documents, based on in-depth analysis of selected areas. The orientation in the text is facilitated by a transparently explained system of French schools. Studying the tendencies in both educational systems, the author offers the opportunity to reflect on current theoretical and practical trends in Mathematics education. Her critical evaluation of both systems and comprehensive knowledge enables her to formulate specific propositions to improve and supplement current both Czech curricular documents and general trends in Mathematics education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleČeské a francouzské kurikulární dokumenty se zaměřením na matematikucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-21
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52545
dc.title.translatedCzech and French curricular documents focused on mathematicsen_US
dc.contributor.refereeVondrová, Naďa
dc.identifier.aleph000943584
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Mathematicsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce představuje podrobnou srovnávací studii českých a francouzských kurikulárních dokumentů. V první části se autorka věnuje mapování širších historických souvislostí ve vyučování matematice v obou zemích, upozorňuje na společné prvky i odlišnosti a zaměřuje se na obecnou charakteristiku aktuálních kurikulárních dokumentů České republiky a Francie. Těžiště práce leží v detailním srovnání kurikulárních dokumentů na základě podrobné analýzy vybraných okruhů problémů. Orientaci v celé práci usnadňuje podrobně vysvětlený a přehledně zpracovaný francouzský školský systém. Sledováním odlišných a shodných tendencí v obou vzdělávacích systémech otevírá autorka prostor zamyšlení nad teoretickými i praktickými otázkami vyučování matematiky na současných školách. Kriticky hodnotí výhody i slabiny obou systémů a využívá detailních poznatků pro formulaci konkrétních návrhů pro zlepšení a doplnění současných českých kurikulárních dokumentů i obecných trendů ve vyučování matematice.cs_CZ
uk.abstract.enThis work presents a detailed study of Czech and French curricular documents. In the first part, the author maps wider historical context of mathematical education in both countries, points out the shared and the differing features, and focuses on general characteristics of current curricular documentation in the Czech Republic and France. The focus of this work lies in elaborate comparison of the documents, based on in-depth analysis of selected areas. The orientation in the text is facilitated by a transparently explained system of French schools. Studying the tendencies in both educational systems, the author offers the opportunity to reflect on current theoretical and practical trends in Mathematics education. Her critical evaluation of both systems and comprehensive knowledge enables her to formulate specific propositions to improve and supplement current both Czech curricular documents and general trends in Mathematics education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009435840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV