Úzká vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských škol
Relationship of a preschooler with his family and how is this specific feature respected in the aducational programmes at preschools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12453Identifikátory
SIS: 52613
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťátková, Soňa
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce "Vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských škol" se zabývá rodinou předškolního dítěte a možností rodičů využívat svoje právo podílet se na výchově a vzdělávání svých dětí ve spolupráci se školou. Tvorba školních vzdělávacích programů vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, který je pro všechny mateřské školy závazným dokumentem, tudíž všechny mateřské školy mají za povinnost spolupracovat s rodinou. Práce vychází z předpokladu, že mateřské školy respektují vazbu dítěte na rodinu a toto respektování je patrné ze vzdělávacích programů zkoumaných škol.
This thesis called "The relationship of a preschooler with his family and how is this specific feature respected in the educational programmes at preschools" focuses on the family of a preschooler as well as the opportunities open to the parents to exercise their right to take part in the education of their children in conjunction with the school. Curricula of individual schools are based on the Framework a Curricula for Preschool Education which is binding for all preschools and thus all preschools are under the obligation to co-operate with families. The thesis is based on the presumption that preschools respect the relationship of the child and the family and respecting of this principle is clear from the educational programmes of preschools under review.