Zobrazit minimální záznam

Relationship of a preschooler with his family and how is this specific feature respected in the aducational programmes at preschools
dc.contributor.advisorHavlová, Jana
dc.creatorVeselá, Petra
dc.date.accessioned2017-04-05T11:09:42Z
dc.date.available2017-04-05T11:09:42Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12453
dc.description.abstractDiplomová práce "Vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských škol" se zabývá rodinou předškolního dítěte a možností rodičů využívat svoje právo podílet se na výchově a vzdělávání svých dětí ve spolupráci se školou. Tvorba školních vzdělávacích programů vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, který je pro všechny mateřské školy závazným dokumentem, tudíž všechny mateřské školy mají za povinnost spolupracovat s rodinou. Práce vychází z předpokladu, že mateřské školy respektují vazbu dítěte na rodinu a toto respektování je patrné ze vzdělávacích programů zkoumaných škol.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis called "The relationship of a preschooler with his family and how is this specific feature respected in the educational programmes at preschools" focuses on the family of a preschooler as well as the opportunities open to the parents to exercise their right to take part in the education of their children in conjunction with the school. Curricula of individual schools are based on the Framework a Curricula for Preschool Education which is binding for all preschools and thus all preschools are under the obligation to co-operate with families. The thesis is based on the presumption that preschools respect the relationship of the child and the family and respecting of this principle is clear from the educational programmes of preschools under review.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleÚzká vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-21
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52613
dc.title.translatedRelationship of a preschooler with his family and how is this specific feature respected in the aducational programmes at preschoolsen_US
dc.contributor.refereeKoťátková, Soňa
dc.identifier.aleph001863677
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských škol" se zabývá rodinou předškolního dítěte a možností rodičů využívat svoje právo podílet se na výchově a vzdělávání svých dětí ve spolupráci se školou. Tvorba školních vzdělávacích programů vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, který je pro všechny mateřské školy závazným dokumentem, tudíž všechny mateřské školy mají za povinnost spolupracovat s rodinou. Práce vychází z předpokladu, že mateřské školy respektují vazbu dítěte na rodinu a toto respektování je patrné ze vzdělávacích programů zkoumaných škol.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis called "The relationship of a preschooler with his family and how is this specific feature respected in the educational programmes at preschools" focuses on the family of a preschooler as well as the opportunities open to the parents to exercise their right to take part in the education of their children in conjunction with the school. Curricula of individual schools are based on the Framework a Curricula for Preschool Education which is binding for all preschools and thus all preschools are under the obligation to co-operate with families. The thesis is based on the presumption that preschools respect the relationship of the child and the family and respecting of this principle is clear from the educational programmes of preschools under review.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018636770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV