Rozvíjení jemné motoriky u dětí mladšího školního věku a u dětí se specifickými poruchami učení
The handwork developing programme for the children of lower school age and the children with special education needs
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12467Identifikátory
SIS: 52670
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vodáková, Jitka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
22. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tématem práce j e navržení, vlastní realizace a zhodnocení programu rozvíjejícího jemnou motoriku u dětí mladšího školního věku a u dětí se specifickými poruchami učení. V první kapitole j e obsažena teorie potřebná pro sestavení takového programu. Týká se zejména vzdělávacího obsahu a didaktických metod praktických činností, specifických poruch učení, diagnostiky jemné motoriky a možností jejího rozvíjení. Ve druhé kapitole je stanoven vlastní cíl práce a její úkoly. Třetí kapitola zdůvodňuje použité metody, charakterizuje a vymezuje vlastní program. Ve čtvrté kapitole je pak popsána pracovní náplň jednotlivých setkání programu, reflexe jejich průběhu, zhodnocení účinnosti programu a kasuistiky jednotlivých žáků.
The theme of this thesis is a proposal, realization and evaluation of the effect of the programme that develops handwork at the children of lower school age and the children with special education needs. In the first chapter there is included the theory necessary for making up such a programme. It relates mainly to the educative contents and didactic methods of practical activities, specific learning disorders, diagnostics of handwork and possibilities of its development. The second chapter is focused on the aim of the work and its tasks. The third chapter gives reasons for the used methods, characterize and define the proper programme. In the fourth chapter there are described the contents of individual meeting sof the programme effect and casuistry of individua pupils.