Vzdělávání mimořádně rozumově nadaných žáků na 1. stupni základních škol
Education of extremely intellectualy talented pupils at primary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12478Identifikátory
SIS: 52682
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
22. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V současné době je v České republice hlavním vzdělávacím trendem integrace a inkluze žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků a studentů mimořádně nadaných do běžných základních škol. Tento trend se nejvíce dotýká jak pedagogů základních škol, tak žáků samotných. Od 1. 1. 2005 nabyla platnost nová školská legislativa, ve které je poprvé použit legislativní termín "mimořádně nadaný žák." Mimořádně nadaní žáci by měli mít přizpůsobené vzdělávací curiculum vzhledem ke svým vzdělávacím potřebám tak, aby mohli rozvíjet svůj intelektový potenciál a plně využívat své schopnosti, vědomosti a dosáhnout vzdělávacího cíle bez vnějších omezujících zásahů (ze strany škol) atd. Ve všech zemích Evropy (i jinde) je stále jednou z diskutovaných otázek vzdělávání otázka, zda se mají mimořádně nadané děti převážně vzdělávat segregovanou formou, nebo mají být integrovány do běžných základních škol? Pedagogové mají na tuto otázku svůj pohled, neboť to jsou právě oni, kteří se musí přizpůsobovat vzdělávací politice dané země. Zamýšlený průzkum byl orientován na pedagogy 1. stupně základních škol. Nejdříve byly zjišťovány základní informace o současné o současné edukační situaci. Další etapa průzkumu byla zaměřena na hledání na získání stanovisek ke vzdělávání mimořádně rozumově nadaných žáků. Studenti...
In present the main educational trend in The Czech Republic is integration and inclusion of pupils and students with special educational needs and pupils and students extremely talented into common primary schools. This trend affects pedagogues of primary schools as well as pupils themselves. From the date 1.1. 2005 entered into force new school legislation in which is used the legislative term "extremely talented student" for the first time. The extremely talented students should have adapted 4 educational curriculum regarding their educational needs so that they could develop their intellectual potential and fully make use of their skills and knowledge and gain educational goal without external restrictive interventions (from side of school, etc.). In all countries of Europe even elsewhere is still one of the discussed questions if extremely talented children should mainly be educated by segregated form or should be integrated into common primary schools. Pedagogues have own point of view on this problem because these are just they who have to adapt educational policy of given country. Intended research was aimed at pedagogues of primary schools. Firstly, basic information on present circumstances of education was analysed. Another stage of research was aimed at getting opinions about education of...