Zobrazit minimální záznam

Education of extremely intellectualy talented pupils at primary schools
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorHeczková, Monika
dc.date.accessioned2017-04-05T11:14:56Z
dc.date.available2017-04-05T11:14:56Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12478
dc.description.abstractV současné době je v České republice hlavním vzdělávacím trendem integrace a inkluze žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků a studentů mimořádně nadaných do běžných základních škol. Tento trend se nejvíce dotýká jak pedagogů základních škol, tak žáků samotných. Od 1. 1. 2005 nabyla platnost nová školská legislativa, ve které je poprvé použit legislativní termín "mimořádně nadaný žák." Mimořádně nadaní žáci by měli mít přizpůsobené vzdělávací curiculum vzhledem ke svým vzdělávacím potřebám tak, aby mohli rozvíjet svůj intelektový potenciál a plně využívat své schopnosti, vědomosti a dosáhnout vzdělávacího cíle bez vnějších omezujících zásahů (ze strany škol) atd. Ve všech zemích Evropy (i jinde) je stále jednou z diskutovaných otázek vzdělávání otázka, zda se mají mimořádně nadané děti převážně vzdělávat segregovanou formou, nebo mají být integrovány do běžných základních škol? Pedagogové mají na tuto otázku svůj pohled, neboť to jsou právě oni, kteří se musí přizpůsobovat vzdělávací politice dané země. Zamýšlený průzkum byl orientován na pedagogy 1. stupně základních škol. Nejdříve byly zjišťovány základní informace o současné o současné edukační situaci. Další etapa průzkumu byla zaměřena na hledání na získání stanovisek ke vzdělávání mimořádně rozumově nadaných žáků. Studenti...cs_CZ
dc.description.abstractIn present the main educational trend in The Czech Republic is integration and inclusion of pupils and students with special educational needs and pupils and students extremely talented into common primary schools. This trend affects pedagogues of primary schools as well as pupils themselves. From the date 1.1. 2005 entered into force new school legislation in which is used the legislative term "extremely talented student" for the first time. The extremely talented students should have adapted 4 educational curriculum regarding their educational needs so that they could develop their intellectual potential and fully make use of their skills and knowledge and gain educational goal without external restrictive interventions (from side of school, etc.). In all countries of Europe even elsewhere is still one of the discussed questions if extremely talented children should mainly be educated by segregated form or should be integrated into common primary schools. Pedagogues have own point of view on this problem because these are just they who have to adapt educational policy of given country. Intended research was aimed at pedagogues of primary schools. Firstly, basic information on present circumstances of education was analysed. Another stage of research was aimed at getting opinions about education of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání mimořádně rozumově nadaných žáků na 1. stupni základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52682
dc.title.translatedEducation of extremely intellectualy talented pupils at primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001110718
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV současné době je v České republice hlavním vzdělávacím trendem integrace a inkluze žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků a studentů mimořádně nadaných do běžných základních škol. Tento trend se nejvíce dotýká jak pedagogů základních škol, tak žáků samotných. Od 1. 1. 2005 nabyla platnost nová školská legislativa, ve které je poprvé použit legislativní termín "mimořádně nadaný žák." Mimořádně nadaní žáci by měli mít přizpůsobené vzdělávací curiculum vzhledem ke svým vzdělávacím potřebám tak, aby mohli rozvíjet svůj intelektový potenciál a plně využívat své schopnosti, vědomosti a dosáhnout vzdělávacího cíle bez vnějších omezujících zásahů (ze strany škol) atd. Ve všech zemích Evropy (i jinde) je stále jednou z diskutovaných otázek vzdělávání otázka, zda se mají mimořádně nadané děti převážně vzdělávat segregovanou formou, nebo mají být integrovány do běžných základních škol? Pedagogové mají na tuto otázku svůj pohled, neboť to jsou právě oni, kteří se musí přizpůsobovat vzdělávací politice dané země. Zamýšlený průzkum byl orientován na pedagogy 1. stupně základních škol. Nejdříve byly zjišťovány základní informace o současné o současné edukační situaci. Další etapa průzkumu byla zaměřena na hledání na získání stanovisek ke vzdělávání mimořádně rozumově nadaných žáků. Studenti...cs_CZ
uk.abstract.enIn present the main educational trend in The Czech Republic is integration and inclusion of pupils and students with special educational needs and pupils and students extremely talented into common primary schools. This trend affects pedagogues of primary schools as well as pupils themselves. From the date 1.1. 2005 entered into force new school legislation in which is used the legislative term "extremely talented student" for the first time. The extremely talented students should have adapted 4 educational curriculum regarding their educational needs so that they could develop their intellectual potential and fully make use of their skills and knowledge and gain educational goal without external restrictive interventions (from side of school, etc.). In all countries of Europe even elsewhere is still one of the discussed questions if extremely talented children should mainly be educated by segregated form or should be integrated into common primary schools. Pedagogues have own point of view on this problem because these are just they who have to adapt educational policy of given country. Intended research was aimed at pedagogues of primary schools. Firstly, basic information on present circumstances of education was analysed. Another stage of research was aimed at getting opinions about education of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011107180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV