Děti s odloženou školní docházkou
Children with deferred school attendance
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12492Identifikátory
SIS: 52967
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trpišovská, Dobromila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
16. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je věnována problematice posilování školní připravenosti u dětí s odloženou školní docházkou. Ve své práci se zabývám možnostmi posouzení úrovně školní připravenosti, popisem jejích základních složek a zejména vhodnými intervenčními postupy a korektivními opatřeními, jež by vedly k jejímu posílení. Hlavním cílem práce je vytvoření stimulačního programu pro tuto skupinu dětí, jež by vedl k posílení méně rozvinutých psychických funkcí a následně ke zmírnění vykazovaných vývojových deficitů. KLÍČOVÁ SLOVA Rozvoj školní připravenosti, odklad školní docházky, socializace, intervence, vývoj, centrální nervový systém, zralost, poznávací procesy, percepce, předškolní období, podnětné prostředí, vstup do školy, adaptace, screening
This dissertation turns to questions of advancement of school preparedness at children with deferred school attendence. In my thesis, I consider possibilities of examination of the school preparedness level, description of its basic elements, and, especially, advisable intervention strategies and corrective proceedings leading to its development. The principal aim of the dissertation is creating of such stimulation program for this group of children which would lead to development of less advanced mental functions, and subsequently, to reduction of presented developmental deficiencies. KEY WORDS School preparedness advancement, deffered school attendance, socialization, intervention, development, central nervous system, maturity, cognitive process, perception, pre-school period, stimulative environment, start in school, adaptation, screening.