dc.contributor.advisor | Valentová, Lidmila | |
dc.creator | Rosová, Beata | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T11:17:45Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T11:17:45Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12492 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je věnována problematice posilování školní připravenosti u dětí s odloženou školní docházkou. Ve své práci se zabývám možnostmi posouzení úrovně školní připravenosti, popisem jejích základních složek a zejména vhodnými intervenčními postupy a korektivními opatřeními, jež by vedly k jejímu posílení. Hlavním cílem práce je vytvoření stimulačního programu pro tuto skupinu dětí, jež by vedl k posílení méně rozvinutých psychických funkcí a následně ke zmírnění vykazovaných vývojových deficitů. KLÍČOVÁ SLOVA Rozvoj školní připravenosti, odklad školní docházky, socializace, intervence, vývoj, centrální nervový systém, zralost, poznávací procesy, percepce, předškolní období, podnětné prostředí, vstup do školy, adaptace, screening | cs_CZ |
dc.description.abstract | This dissertation turns to questions of advancement of school preparedness at children with deferred school attendence. In my thesis, I consider possibilities of examination of the school preparedness level, description of its basic elements, and, especially, advisable intervention strategies and corrective proceedings leading to its development. The principal aim of the dissertation is creating of such stimulation program for this group of children which would lead to development of less advanced mental functions, and subsequently, to reduction of presented developmental deficiencies. KEY WORDS School preparedness advancement, deffered school attendance, socialization, intervention, development, central nervous system, maturity, cognitive process, perception, pre-school period, stimulative environment, start in school, adaptation, screening. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Děti s odloženou školní docházkou | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-16 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 52967 | |
dc.title.translated | Children with deferred school attendance | en_US |
dc.contributor.referee | Trpišovská, Dobromila | |
dc.identifier.aleph | 000944538 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je věnována problematice posilování školní připravenosti u dětí s odloženou školní docházkou. Ve své práci se zabývám možnostmi posouzení úrovně školní připravenosti, popisem jejích základních složek a zejména vhodnými intervenčními postupy a korektivními opatřeními, jež by vedly k jejímu posílení. Hlavním cílem práce je vytvoření stimulačního programu pro tuto skupinu dětí, jež by vedl k posílení méně rozvinutých psychických funkcí a následně ke zmírnění vykazovaných vývojových deficitů. KLÍČOVÁ SLOVA Rozvoj školní připravenosti, odklad školní docházky, socializace, intervence, vývoj, centrální nervový systém, zralost, poznávací procesy, percepce, předškolní období, podnětné prostředí, vstup do školy, adaptace, screening | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation turns to questions of advancement of school preparedness at children with deferred school attendence. In my thesis, I consider possibilities of examination of the school preparedness level, description of its basic elements, and, especially, advisable intervention strategies and corrective proceedings leading to its development. The principal aim of the dissertation is creating of such stimulation program for this group of children which would lead to development of less advanced mental functions, and subsequently, to reduction of presented developmental deficiencies. KEY WORDS School preparedness advancement, deffered school attendance, socialization, intervention, development, central nervous system, maturity, cognitive process, perception, pre-school period, stimulative environment, start in school, adaptation, screening. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009445380106986 | |