Zobrazit minimální záznam

Students' relation to future
dc.contributor.advisorPavelková, Isabella
dc.creatorMenšíková, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-05T11:17:57Z
dc.date.available2017-04-05T11:17:57Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12493
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o vtahu studentů k budoucnosti. Text je rozdělen do dvou částí - teoretické a praktické. Důraz je kladen na praktické zpracování, jedná se zejména o výzkumnou práci. V první části práce je věnována pozornost teoretickému vymezení časové dimenze. Nejprve jsou prezentovány poznatky o vývoji vnímání času v lidském životě s důrazem na starší školní věk a období adolescence. Dále jsou v textu uvedeny nejdůležitější teoretické koncepce časové perspektivy. Nej větší prostor je věnován osobnostně-motivační koncepci časové perspektivy významného francouzského psychologa motivace Nuttina. Nuttin se zabývá zejména budoucí časovou perspektivou a jeho teoretická koncepce je nej propracovanější a zároveň je dotažená do operacionalizační úrovně. Nuttin vypracoval diagnostickou metodu časové perspektivy - Metodu motivační indukce, která měří rozsah a obsah budoucnosti a která je v textu teoretické části také blíže představena. V teoretické části je dále blíže pojednáno o biodromální koncepci časové perspektivy. Kromě Nuttinovy Metody motivační indukce jsou v textu uvedeny další diagnostické metody časové perspektivy a je zmíněno také, na jaké aspekty všeobecného pojmu časová perspektiva jsou zaměřeny.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis looks upon students' views on the future. The text is split into a theoretical part and a practical part. Emphasis has been placed on a practical approach. The first part of the thesis introduces the theoretical delimitation of the dimension of time. First, our knowledge of the development of time perception in a person's life, with emphasis on the period of adolescence, is presented. Further, the most important theoretical concepts of the time perspective are presented. The greatest attention is given to the personality-motivational concept of the time perspective of the prominent French psychologist of motivation, Nuttin. Nuttin's area of expertise is the Future Time Perspective and his theoretical concept is the most elaborate and at the same time refined to an research level. Nuttin developed a diagnostic method of the time perspective - the method of motivational induction, which measures the scope and content of the future and which presented in greater detail in the theoretical part of this thesis. In this part I also look closely at the biodromal concept of the time perspective. Apart from Nuttin's method of motivational induction other diagnostic methods of the time perspective are presented with a description of which aspect of the general term 'time perspective' they are oriented at.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVztah studentů k budoucnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-29
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53113
dc.title.translatedStudents' relation to futureen_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
dc.identifier.aleph000944532
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o vtahu studentů k budoucnosti. Text je rozdělen do dvou částí - teoretické a praktické. Důraz je kladen na praktické zpracování, jedná se zejména o výzkumnou práci. V první části práce je věnována pozornost teoretickému vymezení časové dimenze. Nejprve jsou prezentovány poznatky o vývoji vnímání času v lidském životě s důrazem na starší školní věk a období adolescence. Dále jsou v textu uvedeny nejdůležitější teoretické koncepce časové perspektivy. Nej větší prostor je věnován osobnostně-motivační koncepci časové perspektivy významného francouzského psychologa motivace Nuttina. Nuttin se zabývá zejména budoucí časovou perspektivou a jeho teoretická koncepce je nej propracovanější a zároveň je dotažená do operacionalizační úrovně. Nuttin vypracoval diagnostickou metodu časové perspektivy - Metodu motivační indukce, která měří rozsah a obsah budoucnosti a která je v textu teoretické části také blíže představena. V teoretické části je dále blíže pojednáno o biodromální koncepci časové perspektivy. Kromě Nuttinovy Metody motivační indukce jsou v textu uvedeny další diagnostické metody časové perspektivy a je zmíněno také, na jaké aspekty všeobecného pojmu časová perspektiva jsou zaměřeny.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis looks upon students' views on the future. The text is split into a theoretical part and a practical part. Emphasis has been placed on a practical approach. The first part of the thesis introduces the theoretical delimitation of the dimension of time. First, our knowledge of the development of time perception in a person's life, with emphasis on the period of adolescence, is presented. Further, the most important theoretical concepts of the time perspective are presented. The greatest attention is given to the personality-motivational concept of the time perspective of the prominent French psychologist of motivation, Nuttin. Nuttin's area of expertise is the Future Time Perspective and his theoretical concept is the most elaborate and at the same time refined to an research level. Nuttin developed a diagnostic method of the time perspective - the method of motivational induction, which measures the scope and content of the future and which presented in greater detail in the theoretical part of this thesis. In this part I also look closely at the biodromal concept of the time perspective. Apart from Nuttin's method of motivational induction other diagnostic methods of the time perspective are presented with a description of which aspect of the general term 'time perspective' they are oriented at.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009445320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV