Možnosti rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní u integrovaných dětí s DMO
Possibilities of development of graphomotor skills and beginning writing on integrated children with cerebral palsy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12499Identifikátory
SIS: 52699
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strnadová, Iva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
22. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce pojednává o možnostech rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní u integrovaných dětí s DMO. Teorie nahlíží na problematiku DM O v souvislosti s výchovou a vzděláváním, zvláštní pozornost je přitom věnována oblasti grafomotoriky. Z m íněny jsou specifické obtíže dětí v procesu vzdělávání i podpůrná opatření směřující k jejich kompenzaci. Soustředěny jsou poznatky z oblasti speciálně pedagogické diagnostiky i možnosti podpory grafomotorických dovedností s využitím stimulačních a facilitačních metod. Součástí práce je ucelený metodický postup počátečního psaní. Případové studie podávají praktickou ukázku grafomotorického rozvoje dětí s DMO v prostředí běžné školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
These graduation theses dissert on possibilities of development of graphomotorical skills and beginning writing on integrated children with cerebral palsy. Theoretical part of the graduation theses are focused in questions about cerebral palsy in connection with process o f education. The main attention is given over to area of graphomotoric. The references to specific difficulties of these children in process of education are made and supportive actions with cancelling effect for the problems are proposed. Also the information about theme of specially-education diagnostics and about possibilities for support of graphomotorical ability by using method of stimulation and facility assistance is gathered. Part of graduation theses is comprehensive and systematic procedure o f beginning writing. The case studies present practical demonstration o f progress in graphomotorical skills of children with cerebral palsy at environment o f com m on school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)