dc.contributor.advisor | Hájková, Vanda | |
dc.creator | Tomášková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T11:19:12Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T11:19:12Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12499 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce pojednává o možnostech rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní u integrovaných dětí s DMO. Teorie nahlíží na problematiku DM O v souvislosti s výchovou a vzděláváním, zvláštní pozornost je přitom věnována oblasti grafomotoriky. Z m íněny jsou specifické obtíže dětí v procesu vzdělávání i podpůrná opatření směřující k jejich kompenzaci. Soustředěny jsou poznatky z oblasti speciálně pedagogické diagnostiky i možnosti podpory grafomotorických dovedností s využitím stimulačních a facilitačních metod. Součástí práce je ucelený metodický postup počátečního psaní. Případové studie podávají praktickou ukázku grafomotorického rozvoje dětí s DMO v prostředí běžné školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | These graduation theses dissert on possibilities of development of graphomotorical skills and beginning writing on integrated children with cerebral palsy. Theoretical part of the graduation theses are focused in questions about cerebral palsy in connection with process o f education. The main attention is given over to area of graphomotoric. The references to specific difficulties of these children in process of education are made and supportive actions with cancelling effect for the problems are proposed. Also the information about theme of specially-education diagnostics and about possibilities for support of graphomotorical ability by using method of stimulation and facility assistance is gathered. Part of graduation theses is comprehensive and systematic procedure o f beginning writing. The case studies present practical demonstration o f progress in graphomotorical skills of children with cerebral palsy at environment o f com m on school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Možnosti rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní u integrovaných dětí s DMO | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-22 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 52699 | |
dc.title.translated | Possibilities of development of graphomotor skills and beginning writing on integrated children with cerebral palsy | en_US |
dc.contributor.referee | Strnadová, Iva | |
dc.identifier.aleph | 001111238 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce pojednává o možnostech rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní u integrovaných dětí s DMO. Teorie nahlíží na problematiku DM O v souvislosti s výchovou a vzděláváním, zvláštní pozornost je přitom věnována oblasti grafomotoriky. Z m íněny jsou specifické obtíže dětí v procesu vzdělávání i podpůrná opatření směřující k jejich kompenzaci. Soustředěny jsou poznatky z oblasti speciálně pedagogické diagnostiky i možnosti podpory grafomotorických dovedností s využitím stimulačních a facilitačních metod. Součástí práce je ucelený metodický postup počátečního psaní. Případové studie podávají praktickou ukázku grafomotorického rozvoje dětí s DMO v prostředí běžné školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | These graduation theses dissert on possibilities of development of graphomotorical skills and beginning writing on integrated children with cerebral palsy. Theoretical part of the graduation theses are focused in questions about cerebral palsy in connection with process o f education. The main attention is given over to area of graphomotoric. The references to specific difficulties of these children in process of education are made and supportive actions with cancelling effect for the problems are proposed. Also the information about theme of specially-education diagnostics and about possibilities for support of graphomotorical ability by using method of stimulation and facility assistance is gathered. Part of graduation theses is comprehensive and systematic procedure o f beginning writing. The case studies present practical demonstration o f progress in graphomotorical skills of children with cerebral palsy at environment o f com m on school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011112380106986 | |