Analýza potřeb studentů bakalářského prezenčního oboru Adiktologie
Analysis of the needs of students bachelour's daily study program of Addictology
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127530Identifikátory
SIS: 230419
Kolekce
- Kvalifikační práce [4497]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šťastná, Lenka
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Adiktologie
Katedra / ústav / klinika
Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN
Datum obhajoby
23. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Adiktologie, studijní obor adiktologie, studentské hodnocení výuky, analýza potřeb, potřebaKlíčová slova (anglicky)
Addictology, field of addictology, students' evaluation of teaching methods, needs analysis, needVýchodiska: Obor adiktologie je vyučován pod záštitou 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy od roku 2005. Průběžné zjišťování kvality výuky má rozhodující vliv na vývoj tohoto oboru. Analýza potřeb studentů aktuálně studujících obor adiktologie nebyla doposud provedena a zpracována. Hlavní aktuální nástroj k hodnocení studia je anketa ve studijním informačním systému. Otázkou zůstává, jak moc studentům tato forma hodnocení vyhovuje. Cíle: Cílem práce je zmapovat oblast vzdělávacích potřeb studentů bakalářského denního oboru adiktologie a zjistit, jaký styl výuky studenti preferují a naopak. Druhý cíl je ověřit, zda studentům vyhovuje zpětná vazba ve formě ankety ve studijním informačním systému. Metody: Práce byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Studenti byli vybráni metodou totálního výběru a osloveni k vyplnění semistrukturovaného elektronického dotazníku. Získaná data byla zpracována metodou deskriptivní statistiky. Výsledky: Největší potřebu vzdělávání pociťují studenti v oblasti klinické adiktologie (84,9 %, N=45) a adiktologického poradenství (62,3 %, N=33). Studenti preferují interaktivní styl výuky s názornými ukázkami a praktickými nácviky. Anketa ve studijním systému je u 52,8 % respondentů preferovanou formou hodnocení. Zbylých 47,2 % hlasů se téměř rovnoměrně rozdělilo do...
Background: The field of addictology has been taught at The 1st Medical Faculty of Charles University since 2005. Continuous research on the quality of teaching has a crucial influence on the development of this field. Any analysis of the needs of students currently studying addictology hasn't been done and processed yet. The main current tool for evaluating studies is a survey in the student information system. The question remains how much students are comfortable with this form of evaluation. Aims: The aim of this study is to map the area of educational needs of undergraduate full - time students in the field of addictology and to find out what type of teaching methods students prefer and vice versa. The second aim is to check whether students prefer feedback in the form of surveys in the student information system. Methods: The research was implemented by using a questionnaire survey. Students were selected by total sampling method and approached to fill in a semi - structured questionnaire. The collected data were processed by a descriptive statistics method. Results: The greatest need for education is felt by students in the field of clinical addictionology (84,9 %, N=45) and addiction counselling (62,3 %, N=33). Students prefer an interactive teaching method with illustrative examples and...