Motivace v zážitkové pedagogice
Motivation in Experiential Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12813Identifikátory
SIS: 18559
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vyhnálek, Jan
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
13. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dostatečně
Tato bakalářská práce se věnuje tématu motivace v kurzech zážitkové pedagogiky. Přesněji řečeno, kterými prostředky lze namotivovat náctileté účastníky kurzu zážitkové pedagogiky tak, aby sami ochotně, dobrovolně a aktivně vstupovali do činností kurzu. A nejen to. Popisuje také vlivy ovlivňující množství a kvalitu úsilí, které do činnosti vkládají, co je může přimět, aby vytrvali a pokračovali v práci, když narazí na překážky, jak je motivace účastníků ovlivněna přístupy instruktora a chováním vrstevníků. Dotýká se takových vlivů na motivaci, jako je hodnocení účastníků instruktorem, připisování příčin úspěchu a neúspěchu samotnými aktéry, ale i takovým činnostem, jako je práce s mládeží a vhodný přístup k nim nebo práce se skupinou. První část práce tvoří teoretický popis tématu - vymezení motivace a jejího významu v kurzu zážitkové pedagogiky, popis motivačních technik použitelných v kurzech a jejich dělení, význam, způsob použití, případně jejich slabé stránky nebo dokonce popis prvků majících demotivační vliv. Druhá část je zaměřena více prakticky na popis motivačních technik používaných v některých probíhajících kurzech zážitkové pedagogiky, zaměřených na práci s mládeží, jejich rozboru a zhodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This project is dedicated to study of motivation in experiential courses. More exactly it tries to describe motivation means suitable for teenage trainees to make them cooperate willingly and actively on course asset. And not just that. It also describes factors which have influence on quality and quantity of aplicated effort, manners how to enforce trainees to carry on working when some problem appears and also how the motivation is affected by the instructor's and peers' admittance. The project studies motivation factors such as instructor's valuation, trainee self-valuation or the suitable attitude on work with the group. The first part of the project is dedicated to theoretical description of the topic: definition of motivaton and its importance in experiential education course, motivation techniques and their division, their importance and aplication, eventually their weaknesses or even their demotivational components. The second part focuses more on the practical aplication of motivation techniques in some real projects of experiential education; it includes their analysis and evaluation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)