dc.contributor.advisor | Pech, Milan | |
dc.creator | Spiridonova, Ekaterina | |
dc.date.accessioned | 2021-08-03T09:11:16Z | |
dc.date.available | 2021-08-03T09:11:16Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/128194 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá sovětskými pavilony na světových výstavách v Paříži v letech 1925 (Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění) a 1937 (Mezinárodní výstavě umění a techniky v moderním životě). Práce analyzuje oba zmiňované pavilony a snaží se porozumět tomu, jak SSSR systematicky používal tyto výstavy v rámci své kulturní diplomacie, jinak řečeno pro svou sebeprezentaci a propagaci myšlenek socialismu na Západě. Klíčová slova Sovětský svaz, propaganda, Konstantin Melnikov, Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění, 1925, konstruktivismus, Mezinárodní výstava umění a techniky v moderním životě, 1937, Paříž, Boris Iofan, Věra Muchina, Dělník a kolchoznice, socialistický realismus. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the Soviet pavilions at the International exhibitions that took place in Paris in 1925 and 1937. It analyses the two expositions and it shows the way how the Soviet regime had attempted systematically to shape international opinion on itself across Western Europe by means of cultural (soft) diplomacy. Keywords Soviet Union, propaganda, Konstantin Melnikov, The International Exhibition of Modern Decorative and Industrial Arts, 1925, Constructivism, International Exposition of Art and Technology in Modern Life, 1937, Paříž, Boris Iofan, Vera Mukhina, Worker and Kolkhoz Woman, Socialist Realism. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Sovětský svaz | cs_CZ |
dc.subject | propaganda | cs_CZ |
dc.subject | Konstantin Melnikov | cs_CZ |
dc.subject | Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění | cs_CZ |
dc.subject | 1925 | cs_CZ |
dc.subject | konstruktivismus | cs_CZ |
dc.subject | Mezinárodní výstavě umění a techniky v moderním životě | cs_CZ |
dc.subject | 1937 | cs_CZ |
dc.subject | Paříž | cs_CZ |
dc.subject | Boris Iofan | cs_CZ |
dc.subject | Věra Muchina | cs_CZ |
dc.subject | Dělník a kolchoznice | cs_CZ |
dc.subject | socialistický realismus | cs_CZ |
dc.subject | Soviet Union | en_US |
dc.subject | propaganda | en_US |
dc.subject | Konstantin Melnikov | en_US |
dc.subject | The International Exhibition of Modern Decorative and Industrial Arts | en_US |
dc.subject | 1925 | en_US |
dc.subject | Constructivism | en_US |
dc.subject | International Exposition of Art and Technology in Modern Life | en_US |
dc.subject | 1937 | en_US |
dc.subject | Paříž | en_US |
dc.subject | Boris Iofan | en_US |
dc.subject | Vera Mukhina | en_US |
dc.subject | Worker and Kolkhoz Woman | en_US |
dc.subject | Socialist Realism | en_US |
dc.title | Sebeprezentace Sovětského svazu na Mezinárodních výstavách v Paříží v letech 1925 a 1937 | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-15 | |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 222989 | |
dc.title.translated | Self-presentation of the Soviet Union at the 1925 and 1937 Paris International Exhibitions | en_US |
dc.contributor.referee | Czumalo, Vladimír | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta::Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty::Institute of Christian Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá sovětskými pavilony na světových výstavách v Paříži v letech 1925 (Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění) a 1937 (Mezinárodní výstavě umění a techniky v moderním životě). Práce analyzuje oba zmiňované pavilony a snaží se porozumět tomu, jak SSSR systematicky používal tyto výstavy v rámci své kulturní diplomacie, jinak řečeno pro svou sebeprezentaci a propagaci myšlenek socialismu na Západě. Klíčová slova Sovětský svaz, propaganda, Konstantin Melnikov, Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění, 1925, konstruktivismus, Mezinárodní výstava umění a techniky v moderním životě, 1937, Paříž, Boris Iofan, Věra Muchina, Dělník a kolchoznice, socialistický realismus. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis deals with the Soviet pavilions at the International exhibitions that took place in Paris in 1925 and 1937. It analyses the two expositions and it shows the way how the Soviet regime had attempted systematically to shape international opinion on itself across Western Europe by means of cultural (soft) diplomacy. Keywords Soviet Union, propaganda, Konstantin Melnikov, The International Exhibition of Modern Decorative and Industrial Arts, 1925, Constructivism, International Exposition of Art and Technology in Modern Life, 1937, Paříž, Boris Iofan, Vera Mukhina, Worker and Kolkhoz Woman, Socialist Realism. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |