Modelování a procházení terénu
Terrain modelling and walk-through
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/12970/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12970Identifikátory
SIS: 47006
Kolekce
- Kvalifikační práce [11264]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krajíček, Václav
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
11. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Práce se zabývá problémem modelování a zobrazování scény. Předmětem modelování je jak terén, tak také objekty, které se na něm mohou nacházet. Vstupní terén může být libovolný, proto nepřipadá v úvahu, že by vstupní data terénu obsahovaly údaje o každé pozici stromu či keře na mapě. To je právě úkolem našeho modelování. Na základě vstupních parametrů musíme být schopni vygenerovat takové pozice objektů na mapě, aby se co nejvíce blížily skutečnosti. Poslední částí práce je zobrazení takto vymodelované scény a její procházení. Seznámíme se s různými typy objektů, možnostmi optimalizace zobrazování a technikami Level of detail. Výsledkem je aplikace, která nám demonstruje popsané techniky na příkladě scény s několika typy porostů, kterou můžeme interaktivně procházet.
My thesis deals with terrain modelling and scene displaying. The main subject of modelling is the terrain as well as objects, that can be found on it. Terrain data may be random so hey cannot include information about the position of each object (e.g. a tree or abush). This is the aim of our modelling; given the entry data, we must be able to generate objects at positions that would be as close to reality as possible. The last, but certainly not least part of the project is displaying the model-scene with the possibility of a walk-through. We will be introduced to various object types, possibilities of displaying optimization and we'll explore the "Level of detail" techniques. The result is an application displaying the described techniques on an example scene with a few types of brushwood including the possibity of an interactive walk-through.