dc.contributor.advisor | Surynek, Pavel | |
dc.creator | Langhammer, Martin | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T10:32:50Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T10:32:50Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12978 | |
dc.description.abstract | Cílem práce bylo vytvoření systému pro simulaci vlakové dopravy s možností optimalizace. Systém může sloužit pro nalezení optimálního jízdního řádu v pevné železniční síti. Vstup systému se skládá z vlakové sítě, požadavcích pasažérů, tarifních zón a jízdního řádu. Výstupem simulace je utržený zisk. Závislost zisku na jízdním řádu určuje účelovou funkci, které se snažíme najít globální maximum. Pro získání maximálního zisku byly použity dva algoritmy, a to metoda nejvyššího stoupání a diferenciální evoluce. Součástí práce je také experimentální srovnání obou algoritmů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this thesis was to create a train traffic simulation system with optimization. The created system can serve to find an optimal schedule for trains in a fixed railway network. An input of the presented system consists of a railway network, passangers' requirements, tariff rate zones, and a schedule. The output of the simulation is a profit. The profit depending on the schedule defines the objective function whose maximum we are tying to find. Two different algorithms were used to find the maximum profit - hill climbing and differential evolution method. We show an experimental comparison of both algorithms in this thesis. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Simulace vlakové dopravy s optimalizací | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-11 | |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 45716 | |
dc.title.translated | Train Traffic Simulation with Optimization | en_US |
dc.contributor.referee | Chrpa, Lukáš | |
dc.identifier.aleph | 000935528 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Správa počítačových systémů | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Administration of computer systems | en_US |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Správa počítačových systémů | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Administration of computer systems | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce bylo vytvoření systému pro simulaci vlakové dopravy s možností optimalizace. Systém může sloužit pro nalezení optimálního jízdního řádu v pevné železniční síti. Vstup systému se skládá z vlakové sítě, požadavcích pasažérů, tarifních zón a jízdního řádu. Výstupem simulace je utržený zisk. Závislost zisku na jízdním řádu určuje účelovou funkci, které se snažíme najít globální maximum. Pro získání maximálního zisku byly použity dva algoritmy, a to metoda nejvyššího stoupání a diferenciální evoluce. Součástí práce je také experimentální srovnání obou algoritmů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis was to create a train traffic simulation system with optimization. The created system can serve to find an optimal schedule for trains in a fixed railway network. An input of the presented system consists of a railway network, passangers' requirements, tariff rate zones, and a schedule. The output of the simulation is a profit. The profit depending on the schedule defines the objective function whose maximum we are tying to find. Two different algorithms were used to find the maximum profit - hill climbing and differential evolution method. We show an experimental comparison of both algorithms in this thesis. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009355280106986 | |