Jazyk pro řízení 2D her
A controlling language for 2D games
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/13219/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13219Identifikátory
SIS: 43824
Kolekce
- Kvalifikační práce [11264]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Děcký, Martin
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
18. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce se zabývá návrhem programovacího jazyka pro řízení tahových i real-time her s logickými či simulačními prvky, implementací překladače, komponenty běhové podpory a grafického uživatelského rozhraní, které slouží jak pro vývoj her, tak pro jejich běh a ladění. Navrhovaný jazyk je určen pro popis systémů žijících a vzájemně se ovlivňujících objektů. Důraz je kladen na snadnou rozšiřitelnost, také na jednoduchost a bezpečnost. Jazyk obsahuje například vícenásobnou dědičnost, zprávy nebo speciální typ pro množiny. Primárním výstupem kompilace je zdrojový kód jazyka C++.
The thesis covers design of a programming language for controlling turn-based and real-time games with logical or simulative features; implementation of a compiler, a component for runtime support and a graphical user interface that serves both for game development and their running and debugging. The designed language is intended for describing systems with living and communicating objects. Importance is given on easy extensibility, also on simplicity and safety. The language contains for instance multiple inheritance, messages and special type for sets. Primary output of the compiler is C++ source code.