Vítězslava Kaprálová - hledání vlastní cesty : Partita pro smyčcový orchestr a klavír op. 20, Koncert pro housle, klarinet a orchestr op. 21
Vítězslava Kaprálová - searching for one's own way: Partita for a string orchestra and piano op. 20, Concerto for violin, clarinet and orchestra op. 21
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/13455/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13455Identifikátory
SIS: 36227
Kolekce
- Kvalifikační práce [23795]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gabrielová, Jarmila
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hudební věda
Katedra / ústav / klinika
Ústav hudební vědy
Datum obhajoby
20. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Zaverem bych chtela pripomenout otazky polozene v uvodni kapitole, ktere tvorily zakladni osu me prace, a zaroveii strucne shrnout odpovedi na tyto otazky, jak se mi v jednotlivych kapitolach vyjevily. Prve dye analyticke kapitoly se zamerovaly predevsim na popis jednotlivych kompozicnich aspektu Partity a Concertina a snazila jsem se v nich postihnout otazku, ktere prvky, jak a proc se v kompozicni praci techto del menily. Lze rici, ze se v pripade obou del nejednalo ani tak 0 zasadni zmeny jednotlivych aspektu hudebni reCi, jako spiSe 0 otazku hledani noveho tvarovani hudebniho materiaIu. Meni se tedy oproti predchozim skladbam predevsim zakladni pristup k formotvomym principum. Pro vnitfui organismus techto del prestava byt smerodatna kontrastnost temat, periodicita a symetricnost v utvareni hudebnich myslenek Ci vetSich hudebnich useku. Kapralova naleza v kompozicnim stylu Bohuslava Martinu odpoved' na sve hledani konzistentni, sevrene a vyvazene formy, ktera zaroveii dovoluje, a je tim primo podminena, volnou a bohatou vnitfui praci s tematem, motivem Ci bui'ikou, jakozto zakladnim organickym materiaIem, z nehoz cela forma vyrusta. Ze srovnavaci analyzy treti kapitoly pak vyplyva, do jake miry je Partita bezprostrednim odrazem kompozicni prace Bohuslava Martinu, a zaroveii nakolik si v naslednem...
Univerzita Karlova Filozoficka fakulta Ustav hudebni vedy Obor: Hudebni veda Diplomova prace Autor: Michaela Janouskova Vitezslava Kapnilova - hledani vlastni cesty Partita pro klavir a smyccovy- orchestr Ope 20 Concertino pro housle, klarinet a orchestr Ope 21 Praze Knihovna ustavu hlldebni Filozoficke faku mlm. J. Palsons 2, Prana 11638 Vedouci diplomove prace: Prof. PhDr. MgA. Milan SlavickJ Oponent diplomove prace: Prof PhDr. Jarmila Gabrielova esc. Datum odevzdani diplomove prace: srpen 2007 Uvod Kapitola III OBSAH Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 Kapitola 112 Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 - analyza Kapitola 1111 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 Kapitola 1112 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 - analyza Kapitola III s. 1 - 3 s. 4-7 s.8 - 27 s. 28 - 33 s. 34 - 50 s. 51- 67 Tre Ricercari Bohusiava Martinu a jejich vliv na utvareni noveho ryrazu orchestrainich del VitezsIavy Kapralove Kapitola IV s. 68 - 74 Partita a Concertino v kontextu del VitezsIavy Kapralove Zaver s. 75 - 76 Literatura s. 77 - 78 Pfilohy s. 79 - 89 Prohlasuji, ze jsem diplomovou praci vypracovala samostatne a pouzila vYhradne citovanych pramenu. Souhlasim s pujcovarnm teto pnice ke studijnim ucelum. Uvod Jak napovida jiz sam nazev, bude rna prace venovana skladatelce...