Zobrazit minimální záznam

Do not throw stones at prophets or songsters are like birds. On the thought of artistic avant-garde in relation to the present
dc.contributor.advisorCzumalo, Vladimír
dc.creatorNeubert, Lukáš
dc.date.accessioned2017-04-06T12:18:20Z
dc.date.available2017-04-06T12:18:20Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13477
dc.description.abstractV úvodu své diplomové práce jsem uvedl, že mým úkolem je zjistit srovnáním, zda meziválečná umělecká avantgarda uhynula spolu s takzvaným koncem moderny, a pokud ano, zda-li se některé její části neuchovaly až do dnešních dnů. V průběhu práce jsem několikrát uvedl (viz. kapitola Avantgarda a současnost), že samotný "konec avantgardy" jako hnutí po druhé světové válce, je spíše specifikem východního politického bloku a souvisí s ničivým vlivem druhé světové války, jejíž likvidaci avantgardy dokonal řízený nástup socialistického realismu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the problem of the hypothetic disappearance of artistic avant-garde as a movement after the World War II. As far as the west block is concerned, the author shifts this disappearance up to the era of postmodernism and as for the east block, he describes its attenuation as a result of the witch-hunt associated with that particular regime (largely, it was Karel Teige's case) and its consequential transition to the underground. Following the artistic personalities of Vladimír Boudník and Egon Bondy, he illustrates continuation of the avant-garde ideas in our country for far longer than up to the end of the World War II. He proves the fact that these ideas continued in the West even after the World War II. by an example of Conference of Free Artists in Alba (Italy) and Situationist International, the activity of the latter still has not been much noted in our country.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleNekamenujte proroky aneb pěvci jsou jak ptáci. K myšlence umělecké avantgardy ve vztahu k dneškucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-19
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId50088
dc.title.translatedDo not throw stones at prophets or songsters are like birds. On the thought of artistic avant-garde in relation to the presenten_US
dc.contributor.refereeŠevčík, Oldřich
dc.identifier.aleph000967652
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV úvodu své diplomové práce jsem uvedl, že mým úkolem je zjistit srovnáním, zda meziválečná umělecká avantgarda uhynula spolu s takzvaným koncem moderny, a pokud ano, zda-li se některé její části neuchovaly až do dnešních dnů. V průběhu práce jsem několikrát uvedl (viz. kapitola Avantgarda a současnost), že samotný "konec avantgardy" jako hnutí po druhé světové válce, je spíše specifikem východního politického bloku a souvisí s ničivým vlivem druhé světové války, jejíž likvidaci avantgardy dokonal řízený nástup socialistického realismu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the problem of the hypothetic disappearance of artistic avant-garde as a movement after the World War II. As far as the west block is concerned, the author shifts this disappearance up to the era of postmodernism and as for the east block, he describes its attenuation as a result of the witch-hunt associated with that particular regime (largely, it was Karel Teige's case) and its consequential transition to the underground. Following the artistic personalities of Vladimír Boudník and Egon Bondy, he illustrates continuation of the avant-garde ideas in our country for far longer than up to the end of the World War II. He proves the fact that these ideas continued in the West even after the World War II. by an example of Conference of Free Artists in Alba (Italy) and Situationist International, the activity of the latter still has not been much noted in our country.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009676520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV