Vsokoškolské studentské spolky v Nizozemí a v České republice. Srovnávací analýza na základě teorie kultur
Student associations in the Netherlands and in the Czech Republic. A cultural comparative analysis
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13494Identifikátory
SIS: 50596
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem práce je zmapovat situaci a spolecenskou roli vysokoškolských studentských spolku v Nizozemí a v Ceské republice. Hlavním tématem je srovnání fungování spolku s ohledem na rozdíly nizozemské a ceské kultury a postavení studentských spolku ve spolecnosti dané zeme. Práce v úvodu predstavuje obe zeme a seznamuje s jejich systémy vysokoškolského vzdelávání s ohledem na zmeny zavedené po podepsání Bolonské deklarace. Dále nastinuje problematiku vysokoškolských studentských spolku a definuje jejich cíle, rozsah a hlavní oblasti aktivit. Pro porozumení kulture a mentalite obou národu jsou další kapitoly venovány charakteristickým rysum ceské a nizozemské spolecnosti a tyto charakteristiky jsou dále podloženy teorií dimenzí kultury nizozemského sociálního psychologa Geerta Hofstedeho. Stežejní cástí práce je popis struktury a fungování vysokoškolských studentských spolku v CR a v Nizozemí se zamerením na rozdíly ve spolecenské roli spolku, spolupráci spolku s vysokými školami a prístup vysokoškolských studentu ke spolkum. V záveru se práce zabývá také spolky mezinárodními a popisuje jednu z nejvetších studentských organizací v Evrope, Evropské fórum studentu AEGEE, jehož hlavním cílem je podpora evropské integrace a spolupráce vysokoškolských studentu na mezinárodní úrovni.
The main purpose of this study is to map the situation and the social role of student associations in the Netherlands and in the Czech Republic. The main topic is the comparison of student associations in terms of their functioning. This study also attempts to evaluate the extent to which the differing social status of student associations in each country can be attributed to socio-cultural variables. The first part introduces both the countries and their university systems of education in the post-Bologna Process period. Furthemore it outlines the main aims and fields of activities of the student associations. For understanding better the culture and mentality of both nations, the following two chapters are dedicated to the typical characteristics of Czech and Dutch societies. The analysis of these characteristics is grounded on the theory of cultural dimensions developed by the Dutch social psychologist Geert Hofstede. The core of the present work is the description of the structure and the functioning of student associations in the Czech Republic and in the Netherlands. This part focuses on differences in the social roles, cooperation with universities and approach of students to their associations. In its closing part the study deals with international student associations and describes one of the...