Zobrazit minimální záznam

Student associations in the Netherlands and in the Czech Republic. A cultural comparative analysis
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorSvobodová, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-06T12:21:49Z
dc.date.available2017-04-06T12:21:49Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13494
dc.description.abstractCílem práce je zmapovat situaci a spolecenskou roli vysokoškolských studentských spolku v Nizozemí a v Ceské republice. Hlavním tématem je srovnání fungování spolku s ohledem na rozdíly nizozemské a ceské kultury a postavení studentských spolku ve spolecnosti dané zeme. Práce v úvodu predstavuje obe zeme a seznamuje s jejich systémy vysokoškolského vzdelávání s ohledem na zmeny zavedené po podepsání Bolonské deklarace. Dále nastinuje problematiku vysokoškolských studentských spolku a definuje jejich cíle, rozsah a hlavní oblasti aktivit. Pro porozumení kulture a mentalite obou národu jsou další kapitoly venovány charakteristickým rysum ceské a nizozemské spolecnosti a tyto charakteristiky jsou dále podloženy teorií dimenzí kultury nizozemského sociálního psychologa Geerta Hofstedeho. Stežejní cástí práce je popis struktury a fungování vysokoškolských studentských spolku v CR a v Nizozemí se zamerením na rozdíly ve spolecenské roli spolku, spolupráci spolku s vysokými školami a prístup vysokoškolských studentu ke spolkum. V záveru se práce zabývá také spolky mezinárodními a popisuje jednu z nejvetších studentských organizací v Evrope, Evropské fórum studentu AEGEE, jehož hlavním cílem je podpora evropské integrace a spolupráce vysokoškolských studentu na mezinárodní úrovni.cs_CZ
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to map the situation and the social role of student associations in the Netherlands and in the Czech Republic. The main topic is the comparison of student associations in terms of their functioning. This study also attempts to evaluate the extent to which the differing social status of student associations in each country can be attributed to socio-cultural variables. The first part introduces both the countries and their university systems of education in the post-Bologna Process period. Furthemore it outlines the main aims and fields of activities of the student associations. For understanding better the culture and mentality of both nations, the following two chapters are dedicated to the typical characteristics of Czech and Dutch societies. The analysis of these characteristics is grounded on the theory of cultural dimensions developed by the Dutch social psychologist Geert Hofstede. The core of the present work is the description of the structure and the functioning of student associations in the Czech Republic and in the Netherlands. This part focuses on differences in the social roles, cooperation with universities and approach of students to their associations. In its closing part the study deals with international student associations and describes one of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVsokoškolské studentské spolky v Nizozemí a v České republice. Srovnávací analýza na základě teorie kulturcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId50596
dc.title.translatedStudent associations in the Netherlands and in the Czech Republic. A cultural comparative analysisen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001010652
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je zmapovat situaci a spolecenskou roli vysokoškolských studentských spolku v Nizozemí a v Ceské republice. Hlavním tématem je srovnání fungování spolku s ohledem na rozdíly nizozemské a ceské kultury a postavení studentských spolku ve spolecnosti dané zeme. Práce v úvodu predstavuje obe zeme a seznamuje s jejich systémy vysokoškolského vzdelávání s ohledem na zmeny zavedené po podepsání Bolonské deklarace. Dále nastinuje problematiku vysokoškolských studentských spolku a definuje jejich cíle, rozsah a hlavní oblasti aktivit. Pro porozumení kulture a mentalite obou národu jsou další kapitoly venovány charakteristickým rysum ceské a nizozemské spolecnosti a tyto charakteristiky jsou dále podloženy teorií dimenzí kultury nizozemského sociálního psychologa Geerta Hofstedeho. Stežejní cástí práce je popis struktury a fungování vysokoškolských studentských spolku v CR a v Nizozemí se zamerením na rozdíly ve spolecenské roli spolku, spolupráci spolku s vysokými školami a prístup vysokoškolských studentu ke spolkum. V záveru se práce zabývá také spolky mezinárodními a popisuje jednu z nejvetších studentských organizací v Evrope, Evropské fórum studentu AEGEE, jehož hlavním cílem je podpora evropské integrace a spolupráce vysokoškolských studentu na mezinárodní úrovni.cs_CZ
uk.abstract.enThe main purpose of this study is to map the situation and the social role of student associations in the Netherlands and in the Czech Republic. The main topic is the comparison of student associations in terms of their functioning. This study also attempts to evaluate the extent to which the differing social status of student associations in each country can be attributed to socio-cultural variables. The first part introduces both the countries and their university systems of education in the post-Bologna Process period. Furthemore it outlines the main aims and fields of activities of the student associations. For understanding better the culture and mentality of both nations, the following two chapters are dedicated to the typical characteristics of Czech and Dutch societies. The analysis of these characteristics is grounded on the theory of cultural dimensions developed by the Dutch social psychologist Geert Hofstede. The core of the present work is the description of the structure and the functioning of student associations in the Czech Republic and in the Netherlands. This part focuses on differences in the social roles, cooperation with universities and approach of students to their associations. In its closing part the study deals with international student associations and describes one of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010106520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV