Zobrazit minimální záznam

Definition and comparison of the term art-therapy and the newly introduced term of art-philetics
dc.contributor.advisorŠtefančíková, Mariana
dc.creatorRovenská, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-06T12:23:03Z
dc.date.available2017-04-06T12:23:03Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13500
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je seznámit čtenáře blížeji s termíny arteterapie a artefiletika. Uvést, co mají oba pojmy společné, a v čem se od sebe odlišují. Nečiníme si nárok na kompletní uchopení dané problematiky, spíše se jedná o jistý nástin, který by mohl sloužit coby inspirace dalšímu zkoumání. Rozlišovat oba pojmy se nám jeví jako vysoce žádoucí, a to zejména z důvodu, že artefiletika, jako specifické 8 pojetí výchovy uměním s převažujícím zájmem o výtvarný projev, je praktikována v pedagogicko- výchovných zařízeních. Těmi, kdo vedou artefiletická setkání, jsou učitelé a jiní pedagogičtí pracovníci. Na poli vzdělávacího procesu není dostatek prostoru pro práci s osobními problémy účastníků, pro terapeutické zásahy. Navíc pedagogičtí pracovníci k takovýmto intervencím nemají často kromě časových i prostorových možností ani patřičnou erudici, osobnostní předpoklady či zkušenosti. Proto se nám jeví jako nežádoucí vnášet čisté arteterapeutické metody do vzdělávacího procesu, a to z důvodu, že by potenciální vynořující se problematická témata nemusela být dostatečně zpracována. Výchovně-vzdělávací proces má svá specifika, jim je nutno se přizpůsobit. Na druhou stranu ale vzdát se plně možnosti využívat výtvarné umění jako prostředku osobního vyjádření či seberozvoje, se nám jeví jako zbytečné a nežádoucí....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVymezení a srovnání pojmu arteterapie a nově zaváděného pojmu artefiletikacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-17
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId28680
dc.title.translatedDefinition and comparison of the term art-therapy and the newly introduced term of art-phileticsen_US
dc.contributor.refereeJunková, Vendula
dc.identifier.aleph000939740
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je seznámit čtenáře blížeji s termíny arteterapie a artefiletika. Uvést, co mají oba pojmy společné, a v čem se od sebe odlišují. Nečiníme si nárok na kompletní uchopení dané problematiky, spíše se jedná o jistý nástin, který by mohl sloužit coby inspirace dalšímu zkoumání. Rozlišovat oba pojmy se nám jeví jako vysoce žádoucí, a to zejména z důvodu, že artefiletika, jako specifické 8 pojetí výchovy uměním s převažujícím zájmem o výtvarný projev, je praktikována v pedagogicko- výchovných zařízeních. Těmi, kdo vedou artefiletická setkání, jsou učitelé a jiní pedagogičtí pracovníci. Na poli vzdělávacího procesu není dostatek prostoru pro práci s osobními problémy účastníků, pro terapeutické zásahy. Navíc pedagogičtí pracovníci k takovýmto intervencím nemají často kromě časových i prostorových možností ani patřičnou erudici, osobnostní předpoklady či zkušenosti. Proto se nám jeví jako nežádoucí vnášet čisté arteterapeutické metody do vzdělávacího procesu, a to z důvodu, že by potenciální vynořující se problematická témata nemusela být dostatečně zpracována. Výchovně-vzdělávací proces má svá specifika, jim je nutno se přizpůsobit. Na druhou stranu ale vzdát se plně možnosti využívat výtvarné umění jako prostředku osobního vyjádření či seberozvoje, se nám jeví jako zbytečné a nežádoucí....cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009397400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV