Zobrazit minimální záznam

Emotion in music
dc.contributor.advisorFraněk, Marek
dc.creatorMlejnek, Roman
dc.date.accessioned2017-04-06T12:25:29Z
dc.date.available2017-04-06T12:25:29Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13512
dc.description.abstractVztah hudby a emocí se v poslední době stal jedním z hlavních předmětů zájmu hudební psychologie. Tato práce shrnuje nejdůležitější témata v této oblasti a také referuje o našich vlastních empirických zjištěních. Nejprve jsou diskutovány historické a aktuální multidisciplinární přístupy. Koncept hudebních emocí je vyložen ve vztahu k obecným konceptům emocí a běžnému hudebnímu diskurzu. Podstatná část práce se věnuje různým zdrojům emocí v hudbě. Zmíněna je také problematika silných emočních reakcí na hudbu (včetně fenoménu chills, tj. pocitů mrazení), dále biologické přístupy k hudbě a emocím a stručně jsou popsány dva komplexní modely emoční reakce na hudbu. Výsledky našeho vlastního šetření založeného na převzatém dotazníku týkajícím se mrazení a dalších tělesných reakcí ukazují na důležitost výzkumů v oblasti silných emočních a tělesných reakcí na hudbu. Studie je doplněna metodologickou sondou možností měření elektrodermální aktivity při poslechu hudby.cs_CZ
dc.description.abstractRelationship between music and emotion has recently become one of the major subjects of music psychology. In this paper, an overview of the most important topics in the field is given. Our own empirical findings are presented also. First, the historical and uptodate multidisciplinary perspectives are discussed. The concept of musical emotion is explained with regard to general concepts of emotion and usual musicrelated discourse. Considerable part of the study deals with different kinds of sources of emotion in music. Also, strong emotional responses to music (including the phenomenon of chills) and biological perspectives on music and emotion are mentioned and two complex models of emotional response to music are shortly described. Our own results of an investigation using an adapted questionaire conserning chills and other physical reactions show the importance of research in the field of strong emotional and physical responses to music. A supplementary methodological probe of measuring electrodermal activity during listening to music is presented.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleEmoce v hudběcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-18
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId28675
dc.title.translatedEmotion in musicen_US
dc.contributor.refereeHeller, Daniel
dc.identifier.aleph000938305
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVztah hudby a emocí se v poslední době stal jedním z hlavních předmětů zájmu hudební psychologie. Tato práce shrnuje nejdůležitější témata v této oblasti a také referuje o našich vlastních empirických zjištěních. Nejprve jsou diskutovány historické a aktuální multidisciplinární přístupy. Koncept hudebních emocí je vyložen ve vztahu k obecným konceptům emocí a běžnému hudebnímu diskurzu. Podstatná část práce se věnuje různým zdrojům emocí v hudbě. Zmíněna je také problematika silných emočních reakcí na hudbu (včetně fenoménu chills, tj. pocitů mrazení), dále biologické přístupy k hudbě a emocím a stručně jsou popsány dva komplexní modely emoční reakce na hudbu. Výsledky našeho vlastního šetření založeného na převzatém dotazníku týkajícím se mrazení a dalších tělesných reakcí ukazují na důležitost výzkumů v oblasti silných emočních a tělesných reakcí na hudbu. Studie je doplněna metodologickou sondou možností měření elektrodermální aktivity při poslechu hudby.cs_CZ
uk.abstract.enRelationship between music and emotion has recently become one of the major subjects of music psychology. In this paper, an overview of the most important topics in the field is given. Our own empirical findings are presented also. First, the historical and uptodate multidisciplinary perspectives are discussed. The concept of musical emotion is explained with regard to general concepts of emotion and usual musicrelated discourse. Considerable part of the study deals with different kinds of sources of emotion in music. Also, strong emotional responses to music (including the phenomenon of chills) and biological perspectives on music and emotion are mentioned and two complex models of emotional response to music are shortly described. Our own results of an investigation using an adapted questionaire conserning chills and other physical reactions show the importance of research in the field of strong emotional and physical responses to music. A supplementary methodological probe of measuring electrodermal activity during listening to music is presented.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009383050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV