Roztříštěný svět Enrique Lihna
Fragmented world of Enrique Lihn
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13590Identifikátory
SIS: 35293
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fousek, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Španělština
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
19. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce představuje tvorbu chilského literáta 2. poloviny 20. století Enrique Uhna. Konrétně pak zkoumá přítomnost postmoderních aspektů v jeho básnickém díle. V první části práce autorka přibližuje rysy charakteristické pro současnou dobu a společnost. Pracuje s termíny postmoderna, věk prázdnoty, narcistní a fragmentarizovaná společnost. Posléze přistupuje k charakteristice postmodernismu (estetického konceptu), který vymezuje na pozadí modernismu, vysvětlením vzájemného vztahu obou estetik. Následuje stručný úvod do postmoderní literatury a stručný přehled vývojových tendencí v současné hispanoamerické poezii. Do tohoto kontextu je pak situován Enrique Uhn, jehož básně jsou podrobeny obsahovému a formálnímu rozboru. Na závěr je posouzeno, do jaké míry lze Uhna označovat za postmoderního autora.
The aim of this thesis is to introduce a Chilean contemporary poet Enrique Uhn, in particular, the postmodern aspects of his poetry. ln the first part, main characteristic features of the actual society are presented, using such terms as posmodernity, age of emptiness, narcist and fragmentary society. The author continues with the explanation of the aesthetics of postmodernism that is characterized as either emerging from, in reaction to, or superseding, modernism. Afterwards, a short introduction to the postmodern literature is given, followed by a brief survey of the contemporary Latinamerican literature with a special focus on the Chilean poetry. Within this framework, we analyze Lihn's writing, both, its formal andcontent part. As a conclusion it is decided whether it is possible to consider Enrique Lihn a postmodern writer.