Zobrazit minimální záznam

The analysis of Czech music charts, 2006-2020: Diversity, intersection, time delay and concentration
dc.contributor.advisorLupač, Petr
dc.creatorTranová, Františka
dc.date.accessioned2022-04-12T10:09:12Z
dc.date.available2022-04-12T10:09:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/136557
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje analýze dvou českých hudebních žebříčků skladeb, jednoho rádiového v letech 2006 až 2020, a jednoho digitálního v letech 2015 až 2020. Žebříčky jsou sestavovány Českou národní skupinou Mezinárodní federace hudebního průmyslu. Teoretická část vychází především z teorie cyklů symbolické produkce, která je využita k operacionalizaci klíčových měřených konceptů. Analýza zahrnuje vývoj diverzity žebříčků, jejich vzájemný průnik společnými skladbami, časovou prodlevu mezi prvními umístěními společných skladeb v žebříčcích, počet týdnů potřebných k umístění se na první příčce žebříčku a vývoj koncentrace hudebních vydavatelství. Pro tyto koncepty jsou vyneseny časové vývojové řady a rozdíly mezi rádiovým a digitálním žebříčkem. Hlavními zjištěními jsou vyšší diverzita u digitálního žebříčku ve srovnání s rádiovým, stoupající vzájemná odlišnost žebříčků, prodlužující se časová prodleva prvního umístění sdílených skladeb v rádiu za digitálními platformami, a klesající koncentrace trhu hudebních vydavatelství. Závěr práce přináší sérii nových výzkumných témat a hypotéz pro budoucí sociologickou analýzu českého hudebního trhu. Klíčová slova Populární hudba, hudební žebříčky, hudební průmysl, rádio, digitální hudební platformycs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis analyses two Czech song music charts, a radio one in the years 2006 to 2020, and a digital one in the years 2015 to 2020. The charts are compiled by Česká národní skupina Mezinárodní federace hudebního průmyslu (Czech National Group of International Federation of the Phonographic Industry). The theory section of the thesis is primarily based on the theory cycles in symbol production, which is used in operationalization of the measured concepts. The analysis examines the diversity of charts, their mutual intersection by shared songs, time delay between the first appearances of a shared song in each of the two charts, number of weeks needed for a song to chart as number one, and the changes of market concentration of music labels. For these concepts, it identifies time trends and the differences between the two charts. The main conclusions are that diversity in the digital chart is higher than in the radio one, that dissimilarity between the charts is growing, that time delay of a song charting in radio after charting in digital is getting longer, and that market share of the major music labels is decreasing. In the conclusion the thesis introduces several new research topics and hypothesises for the purposes of future sociological analysis of Czech music market. Keywords Popular...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSociology|sociology of media|music|popular music|music charts|music industry|radio|digital music platformsen_US
dc.subjectsociologie|sociologie médií|hudba|populární hudba|hudební žebříčky|hudební průmysl|rádio|digitální hudební platformycs_CZ
dc.titleAnalýza českých hudebních žebříčků, 2006-2020: Diverzita, průnik, časová prodleva a koncentracecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-21
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId231675
dc.title.translatedThe analysis of Czech music charts, 2006-2020: Diversity, intersection, time delay and concentrationen_US
dc.contributor.refereeLinek, Lukáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje analýze dvou českých hudebních žebříčků skladeb, jednoho rádiového v letech 2006 až 2020, a jednoho digitálního v letech 2015 až 2020. Žebříčky jsou sestavovány Českou národní skupinou Mezinárodní federace hudebního průmyslu. Teoretická část vychází především z teorie cyklů symbolické produkce, která je využita k operacionalizaci klíčových měřených konceptů. Analýza zahrnuje vývoj diverzity žebříčků, jejich vzájemný průnik společnými skladbami, časovou prodlevu mezi prvními umístěními společných skladeb v žebříčcích, počet týdnů potřebných k umístění se na první příčce žebříčku a vývoj koncentrace hudebních vydavatelství. Pro tyto koncepty jsou vyneseny časové vývojové řady a rozdíly mezi rádiovým a digitálním žebříčkem. Hlavními zjištěními jsou vyšší diverzita u digitálního žebříčku ve srovnání s rádiovým, stoupající vzájemná odlišnost žebříčků, prodlužující se časová prodleva prvního umístění sdílených skladeb v rádiu za digitálními platformami, a klesající koncentrace trhu hudebních vydavatelství. Závěr práce přináší sérii nových výzkumných témat a hypotéz pro budoucí sociologickou analýzu českého hudebního trhu. Klíčová slova Populární hudba, hudební žebříčky, hudební průmysl, rádio, digitální hudební platformycs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis analyses two Czech song music charts, a radio one in the years 2006 to 2020, and a digital one in the years 2015 to 2020. The charts are compiled by Česká národní skupina Mezinárodní federace hudebního průmyslu (Czech National Group of International Federation of the Phonographic Industry). The theory section of the thesis is primarily based on the theory cycles in symbol production, which is used in operationalization of the measured concepts. The analysis examines the diversity of charts, their mutual intersection by shared songs, time delay between the first appearances of a shared song in each of the two charts, number of weeks needed for a song to chart as number one, and the changes of market concentration of music labels. For these concepts, it identifies time trends and the differences between the two charts. The main conclusions are that diversity in the digital chart is higher than in the radio one, that dissimilarity between the charts is growing, that time delay of a song charting in radio after charting in digital is getting longer, and that market share of the major music labels is decreasing. In the conclusion the thesis introduces several new research topics and hypothesises for the purposes of future sociological analysis of Czech music market. Keywords Popular...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV