Poslechové aktivity v praxi
Listening Activities in Practice
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67545Identifikátory
SIS: 119673
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hurníková, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
21. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Poslech hudby, historie poslechu hudby v hudební výchově, Rámcový vzdělávací program a hudební výchova, poslechové činnosti, poslechové aktivity, rozdělení poslechových aktivit, tvořivá práce s poslechem, poslechová hodina, hudební výchova, základní škola, učebnice hudební výchovy pro základní školy, náměty na vyučování, příprava vyučovacích hodin, realizace vyučovacích hodin, videozáznam, hodnocení výukyKlíčová slova (anglicky)
Listening to Music, History of Listening to Music in Music Lessons, The Framework Educational Programme and Music, Music Fundamentals, Music Activities, Diversification of Music Activities, Creative Working with Listening to Music, Music Lessons Focused on Listening to Music, Music, Primary School, Music Textbooks for Primary Schools, Topics to Teach, Preparing Music Lessons, Realization of Music Lessons, Videorecordings, Evaluation of Music LessonsAutorský abstrakt Obsah této diplomové práce se věnuje poslechovým aktivitám v hodinách hudební výchovy na základní škole. Diplomová práce shrnuje historii poslechu hudby ve výuce hudební výchovy. Zabývá se postavením hudební výchovy a poslechových činností v Rámcovém vzdělávacím programu. Diplomová práce zahrnuje přehled všech nejčastěji používaných učebnic hudební výchovy pro základní školy. Učebnice jsou řazeny dle nakladatelství. Diplomová práce zkoumá, zda učebnice hudební výchovy pro základní školy zařazují práci s poslechem, jaké skladby k poslechu se v učebnicích objevují, jakým způsobem učebnice pracují s poslechovými ukázkami a zda poskytují dostatečné množství námětů pro tvořivou práci s poslechem. Další část diplomové práce popisuje obecnou strukturu poslechové hodiny, zabývá se integrativním přístupem k výuce hudební výchovy a mezipředmětovými vztahy. Nabízí přehledné rozdělení poslechových aktivit do několika skupin podle různých kritérií s cílem usnadnit přípravu vyučovací hodiny se zaměřením na poslech a usnadnit výběr poslechové ukázky. Výzkumná část diplomové práce předkládá přípravy na dvanáct vyučovacích hodin se zaměřením na poslech a tvořivou práci s poslechovými ukázkami. Realizace výzkumu proběhla na Základní škole Červený vrch, Fakultní škole Pedagogické fakulty a Matematicko-...
The content of this Diploma Thesis is dedicated to the listening activities in Music lessons at primary schools. The Diploma Thesis summarizes the history of listening activities in Music lessons. It deals with the position of Musical education in Framework Educational Programme. The Diploma Thesis comprises the overview of all the most frequently used music textbooks for primary schools. The textbooks are sorted according to the publisher. The Diploma Thesis examines whether the music textbooks for primary schools include listening activities, which music pieces appear in the music textbooks, how the textbooks dispose with the music pieces and whether the textbooks provide enough amount of topics for a creative work with listening to music. The following part of the Diploma Thesis describes the general structure of a music lesson focused on listening to music. It deals with an integrative approach to teaching Music and curricular relationships. The Diploma Thesis offers a well-arranged division of listening activities to several groups according to various criteria. The aim of the division is to ease preparations for music lessons focused on listening activities and to ease the choice of a music piece. The research exposes preparations for twelve lessons focused on listening activities and a...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání v českém základním uměleckém vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLojdová, Jaroslava (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 27. 9. 2018The Ph.D. thesis Reflection of the Framework Educational Program for Basic Schools of Art in Czech Elementary Art Education deals with current development of pedagogical reform and its implication in lessons of music theory ... -
Rozvoj hudebních dovedností dětí mladšího věku v hudebním kroužku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOStudničková, Marie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2023)Datum obhajoby: 18. 5. 2023The diploma thesis deals with the specifics of musical development of younger children and didactic application of musical activities within the music education club. A child of younger age is defined as a child aged from ... -
Orffův Schulwerk a jeho aplikace v hudební výchově na Kypru.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOAsfoura, Aikaterini (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 14. 9. 2022This diploma dissertation examines the life of the composer Carl Orff, focusing more on his pedagogical work that resulted in the creation of the now well-known and widely used Orff-Schulwerk method and how it could be ...