Vliv pravidelné sportovní aktivity na úroveň motorických schopností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na odborném učilišti
Influence of a regular sport activity to condition and coordination abilities of students with special educational needs at educational establishment
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/13873/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13873Identifikátory
SIS: 29789
Kolekce
- Kvalifikační práce [8907]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kovář, Rudolf
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Kinantropologie
Datum obhajoby
20. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název: Vliv pravidelné sportovní aktivity na úroveň motorických schopností žáků se speciálním(vzdělávacími potřebami na odborném učilišti. Cíl práce: Porovnat stupeň kondičních a koordinačních schopností u 4 skupin žáků odborného učiliště, které je určeno žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Zjistit, jak diagnostikovaná porucha, která je řadí do režimu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ovlivňuje stupeň kondičních a koordinačních schopností a jak přispívá pravidelná sportovní aktivita ke zlepšování těchto schopností. Metoda: Skupina probandů byla rozdělena na 4 skupiny, a to na žáky sportující bez poruchy, na žáky sportující s poruchou, na žáky nesportující bez poruchy a na žáky nesportující s poruchou. U každého probanda byla zjištěna tělesná hmotnost, tělesná výška a proveden součet tří kožních řas. Dále byla u každého žáka měřena motorická výkonnost testovou baterií UNIFITTESTu 6-60 a stupeň koordinačních schopností byl diagnostikován podle projektu provedeného Kohoutkem (2005). Výsledky: Dokazují pozitivní vliv pravidelné sportovní aktivity zejména na koordinační schopnosti. Potvrzují, že žáci bez poruchy dosahují vyšší úrovně motorických schopností než žáci s diagnostikovanou vzdělávací potřebou. Dokazují, že žákům s poruchou pomáhá sportovní aktivita pozitivně...