Zastoupení zdravotní tělesné výchovy v osnovách pro základní školy a její využití u cílové experimentální skupiny starších žáků Základní školy Strančice
Corrective physical education in primary school curricula (grades 1-9) and its implementation in a targeted experimental group of older students at the Stančice primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/13877/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13877Identifikátory
SIS: 36370
Kolekce
- Kvalifikační práce [8907]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Prajerová, Květa
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
21. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název: Zastoupení zdravotní tělesné výchovy v osnovách základní školy a její využití u cílové experimentální skupiny starších žáků Základní školy Strančice. Title: Corrective physical education in primary school curricula (grades 1-9) and its implementation in a targeted experimental group of older students at the Strančice Primary School. Cíle práce: Zmapovat zastoupení zdravotní tělesné výchovy v osnovách pro základní školy. Objasnit nezbytnost pravidelného zařazení vyrovnávacích cvičebních prostředků zdravotní tělesné výchovy do hodin tělesné výchovy vzhledem ke zjištěným funkčním poruchám pohybového aparátu ve vybraném souboru. Zhodnotit efektivitu nápravných prvků vzhledem k funkčním poruchám pohybového aparátu při sledování vybraného souboru v určitém časovém harmonogramu. Metody: Vybraný soubor žákyň II stupně základní školy byl dlouhodobě sledován a testován jednoduchými testy mapujícími stav různých skupin. Testy i následné vyrovnávací cvičební prostředky zdravotní tělesné výchovy byly vybrány adekvátně k časovým a materiálním možnostem učitele tělesné výchovy základní školy. Výsledky: Výsledky jsou charakteru informačního. Zhodnocují efektivitu pravidelného zařazení nápravných prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin tělesné výchovy ve vybraném souboru žáků vzhledem k funkčním poruchám...
Title: Corrective physical education in pnmary school curricula (grades 1-9) and its implementation in a targeted experimental group of older students at the Strančice Primary School. This thesis summarizes the current corrective physical education included in primary school curricula. It deals with the effectiveness of incorporating corrective exercises in physical education classes and the decrease in functional musculoskeletal disorders in a selected group of students. Aim of the thesis: The thesis attempts to map the use of corrective physical education in primary school curricula. lt also clarifies the necessity of regular inclusion of corrective exercises in physical education classes, especially in a selected group for which functional musculoskeletal disorders were found. The thesis evaluates the effectiveness of using corrective exercises by observing a selected group of students with functional musculoskeletal disorders throughout a certain period of time. Methodology: A selected group of second-level primary school students were observed long- term and tested using simple tests to map the current state of a group of primary school students. The tests and subsequent corrective exercises were chosen to adequately meet the physical education teacher's time and material possibilities....