Zobrazit minimální záznam

Educational and Social Format in Training of Rhytmic Gymnastic
dc.contributor.advisorPařízek, Michal
dc.creatorRypáčková, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-06T14:02:17Z
dc.date.available2017-04-06T14:02:17Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13945
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je ukázatpedagogický a sociální rozměr v moderní gymnastice. První část popisuje obecně moderní gymnastiku a její historií. V teoretické části práce jsou popsány momenty v tréninku, které je dobré si před samotným trénováním uvědomit a připravit se na jeho případná úskalí. Klíčovou částí této práce je následující kapitola, ve které jsou popsány pedagogické metody a didaktické principy užívané v tréninku moderní gymnastiky. Tyto metody jsou popsány i v kapitole 9. "Vlastní praxe", kde je nastíněna vlastní zkušenost s trénováním dívek, které s moderní gymnastikou teprve začínají, a gymnastek mladšího školního věku. Užití těchto principů je popsáno na konkrétním tréninku zmíněných dívek. Jeden z nejdůležitějších faktorů tréninku je samotná trenérka a její vztah ke svými svěřenkyním, čemuž je věnována následující část. Je v ní též nastíněna charakteristika ideální trenérky. Moderní gymnastika je trénována ve sportovním klubu a proto věnuji další část jeho struktuře, vztahům a specifickým vlastnostem cvičení společných skladeb. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to show educational and social format in training of rhythmic gymnastic. The first part describes rhythmic gymnastic in general and its historical evolution. The theoretical part also includes some ways of preparation before starting training, also pointing at possible difficulties. The most important part of this bachelor thesis is in the following chapter, where there are represented all educational methods and didactic principles used in rhythmic gymnastic training. Those methods are also described in chapter 9. "Vlastní praxe" ("My Own Experience") dealing with my home gymnastic club where I coach girls starting with this sport and girls in grammar school. These principles are showed in specific training programs of the girls by practical examples. One of the most important factors influencing the performance in gymnastics is the relationship between the gymnast and her coach, which is described in the following chapter. This chapter also suggests the characteristics of an ideal coach. Rhythmic gymnastics is trained in sport club and therefore I describe its structure, relationships and specifics of group routines. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titlePedagogický a sociální rozměr v tréninku moderní gymnastikycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-12
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId35462
dc.title.translatedEducational and Social Format in Training of Rhytmic Gymnasticen_US
dc.contributor.refereeHolá, Iveta
dc.identifier.aleph001644298
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVýtečněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je ukázatpedagogický a sociální rozměr v moderní gymnastice. První část popisuje obecně moderní gymnastiku a její historií. V teoretické části práce jsou popsány momenty v tréninku, které je dobré si před samotným trénováním uvědomit a připravit se na jeho případná úskalí. Klíčovou částí této práce je následující kapitola, ve které jsou popsány pedagogické metody a didaktické principy užívané v tréninku moderní gymnastiky. Tyto metody jsou popsány i v kapitole 9. "Vlastní praxe", kde je nastíněna vlastní zkušenost s trénováním dívek, které s moderní gymnastikou teprve začínají, a gymnastek mladšího školního věku. Užití těchto principů je popsáno na konkrétním tréninku zmíněných dívek. Jeden z nejdůležitějších faktorů tréninku je samotná trenérka a její vztah ke svými svěřenkyním, čemuž je věnována následující část. Je v ní též nastíněna charakteristika ideální trenérky. Moderní gymnastika je trénována ve sportovním klubu a proto věnuji další část jeho struktuře, vztahům a specifickým vlastnostem cvičení společných skladeb. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to show educational and social format in training of rhythmic gymnastic. The first part describes rhythmic gymnastic in general and its historical evolution. The theoretical part also includes some ways of preparation before starting training, also pointing at possible difficulties. The most important part of this bachelor thesis is in the following chapter, where there are represented all educational methods and didactic principles used in rhythmic gymnastic training. Those methods are also described in chapter 9. "Vlastní praxe" ("My Own Experience") dealing with my home gymnastic club where I coach girls starting with this sport and girls in grammar school. These principles are showed in specific training programs of the girls by practical examples. One of the most important factors influencing the performance in gymnastics is the relationship between the gymnast and her coach, which is described in the following chapter. This chapter also suggests the characteristics of an ideal coach. Rhythmic gymnastics is trained in sport club and therefore I describe its structure, relationships and specifics of group routines. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990016442980106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV