Zobrazit minimální záznam

Motivation of convicted man and women to further educate themselves during jail-time
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorKurucová, Ľubica
dc.date.accessioned2017-04-07T15:18:44Z
dc.date.available2017-04-07T15:18:44Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14280
dc.description.abstractBy way of conclusion it must be noted that the hypothetical ideas we examined in this study regarding the motivations of convicted men and women serving prison sentences to attain a vocational education were confirmed. The majority of convicted men and women who are serving prison sentences have only basic education at the time of their sentencing, and some obtained their basic education in a school for specia1 education. From the thoroughly complex psychological and educational assessment that every prisoner undergoes at the start of their sentence we can see that their lack of achievement in education is a problem that has socio-ethical roots. The environment in which they grow up and the moral values that they acquire in that environment have a negative infl.uence on their personality development. Their value orientation is usually such that education and its use in society ran k at the bottom of their value scale.en_US
dc.description.abstractZávěrem je nutné konstatovat, že hypotetické úvahy o motivaci odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody k absolvování odborného vzdělání, které jsme v této práci zkoumali, se potvrdily. Převážná část odsouzených mužů i žen před nástupem do výkonu trestu ukončila pouze základné vzdělání a někteří základní vzdělání získali ve zvláštní škole. Po důkladném psychologickopedagogickém komplexním hodnocením, které absolvuje každý vězeň při nástupu do výkonu trestu, zjišťujeme, že problém jejich neúspěchu v dosaženém vzdělání má sociálně-etický charakter. Prostředí, kde vyrůstali, a mravní hodnoty, které získali v tomto prostředí, měly zásadní negativní vliv na vývoj jejich osobnosti. Jejich hodnotová orientace má zpravidla takovou podobu, že vzdělání a jeho uplatnění ve společnosti zařazují spíše na poslední stupně v řebříčku hodnot.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleMotivace odsouzených žen a mužů odborně se vzdělávat ve výkonu trestu odnětí svobodycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-04-25
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId57793
dc.title.translatedMotivation of convicted man and women to further educate themselves during jail-timeen_US
dc.contributor.refereePoláčková, Věra
dc.identifier.aleph001008875
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csZávěrem je nutné konstatovat, že hypotetické úvahy o motivaci odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody k absolvování odborného vzdělání, které jsme v této práci zkoumali, se potvrdily. Převážná část odsouzených mužů i žen před nástupem do výkonu trestu ukončila pouze základné vzdělání a někteří základní vzdělání získali ve zvláštní škole. Po důkladném psychologickopedagogickém komplexním hodnocením, které absolvuje každý vězeň při nástupu do výkonu trestu, zjišťujeme, že problém jejich neúspěchu v dosaženém vzdělání má sociálně-etický charakter. Prostředí, kde vyrůstali, a mravní hodnoty, které získali v tomto prostředí, měly zásadní negativní vliv na vývoj jejich osobnosti. Jejich hodnotová orientace má zpravidla takovou podobu, že vzdělání a jeho uplatnění ve společnosti zařazují spíše na poslední stupně v řebříčku hodnot.cs_CZ
uk.abstract.enBy way of conclusion it must be noted that the hypothetical ideas we examined in this study regarding the motivations of convicted men and women serving prison sentences to attain a vocational education were confirmed. The majority of convicted men and women who are serving prison sentences have only basic education at the time of their sentencing, and some obtained their basic education in a school for specia1 education. From the thoroughly complex psychological and educational assessment that every prisoner undergoes at the start of their sentence we can see that their lack of achievement in education is a problem that has socio-ethical roots. The environment in which they grow up and the moral values that they acquire in that environment have a negative infl.uence on their personality development. Their value orientation is usually such that education and its use in society ran k at the bottom of their value scale.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010088750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV