Zobrazit minimální záznam

Perceptual and subjective component of body image in preschool girls
dc.contributor.advisorFraňková, Slávka
dc.creatorChudobová, Petra
dc.date.accessioned2017-04-07T16:10:00Z
dc.date.available2017-04-07T16:10:00Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14522
dc.description.abstractSociokulturní ideál krásy je přejímán již v předškolním věku (Feldman et al., 1988, Flannery - Schroeder a Chrisler, 1996). Předškolní děti se od svých rodiču! sourozencu, vrstevníku a z médií učí, že štíhlost je vysoce oceňována a být "tlustý" je špatné. Jsou ovlivněny televizí, dětskými časopisy i hračkami typu panenky Barbie. Cílem této práce bylo zjistit, jak je body image formován u dívek předškolního věku 1 zda lze tyto zněny detekovat metodou, adekvátní chápání předškolních dívek. Dále jsem chtěla zmapovat, co soudí předškolní dívky o svých proporcích, jaké proporce považují za ideální, zda rozumí pojmu dieta! jak hodnotí zájmy štíhlé a silné figury, do jaké míry jsou schopny přesného odhadu vlastního těla a postavy matky, jaká je jejich představa o ideální budoucí postavě. Výsledky ukazují, že k významným kvalitativním změnám dochází mezi čtvrtým a pátým rokem života. Tříleté a některé čtyřleté dívky ještě nejsou schopny postihnout (nebo verbálně vyjádřit) rozdíly mezi odlišnými tělesnými rozměry. Pětileté a šestileté dívky dobře rozlišují tělesné rozměry, často používají negativní označení pro objemnější tělesné proporce. Šestileté a starší dívky mají již realistický body image. Většina z nich vyjadřuje averze a kritické připomínky vuči lidem s nadváhou. To muže znamenat, že začínají přijímat...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePerceptuální a subjektivní komponenta body image u dívek předškolního věkucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-04-02
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId140004
dc.title.translatedPerceptual and subjective component of body image in preschool girlsen_US
dc.contributor.refereeHrachovinová, Tamara
dc.identifier.aleph002114085
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csSociokulturní ideál krásy je přejímán již v předškolním věku (Feldman et al., 1988, Flannery - Schroeder a Chrisler, 1996). Předškolní děti se od svých rodiču! sourozencu, vrstevníku a z médií učí, že štíhlost je vysoce oceňována a být "tlustý" je špatné. Jsou ovlivněny televizí, dětskými časopisy i hračkami typu panenky Barbie. Cílem této práce bylo zjistit, jak je body image formován u dívek předškolního věku 1 zda lze tyto zněny detekovat metodou, adekvátní chápání předškolních dívek. Dále jsem chtěla zmapovat, co soudí předškolní dívky o svých proporcích, jaké proporce považují za ideální, zda rozumí pojmu dieta! jak hodnotí zájmy štíhlé a silné figury, do jaké míry jsou schopny přesného odhadu vlastního těla a postavy matky, jaká je jejich představa o ideální budoucí postavě. Výsledky ukazují, že k významným kvalitativním změnám dochází mezi čtvrtým a pátým rokem života. Tříleté a některé čtyřleté dívky ještě nejsou schopny postihnout (nebo verbálně vyjádřit) rozdíly mezi odlišnými tělesnými rozměry. Pětileté a šestileté dívky dobře rozlišují tělesné rozměry, často používají negativní označení pro objemnější tělesné proporce. Šestileté a starší dívky mají již realistický body image. Většina z nich vyjadřuje averze a kritické připomínky vuči lidem s nadváhou. To muže znamenat, že začínají přijímat...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990021140850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV