Stereotypy v módní fotografii v ženských časopisech
Stereotypes in Fashion Photography in Women's magazines
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147507Identifikátory
SIS: 59956
Kolekce
- Kvalifikační práce [18324]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Turek, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
17. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Stereotypy, móda, módní, média, fotografie, časopis, žena, ženský, magazín, obrazová, Elle, Harper's Bazaar, analýzaKlíčová slova (anglicky)
Stereotypes, fashion, media, photography, magazine, woman, women, pictorial, Elle, Harper's Bazaar, analysisBakalářská práce "Stereotypy v módní fotografii v ženských časopisech" se zabývá problematikou stereotypizace v médiích. V teoretické části pojednává o základních termínech práce - módní fotografii a stereotypu. Obě témata jsou v úvodu definována a je zmapována dosavadní odborná literatura, která se jich týká. Poté následuje analýza stereotypů v módní fotografii. Zkoumaným vzorkem jsou české verze časopisů Elle a Harper's Bazaar. Jako exkluzivní ženské časopisy zaměřené primárně na lifestylová témata jako móda, krása a štíhlá linie, obsahují v každém svém vydání dostatečný počet módních fotografií. Rozebírána jsou jednotlivá vydání obou magazínů za poslední uzavřený ročník - rok 2007. Obrazová obsahová analýza zahrnuje vždy faktické údaje jako je počet stran, počet fotografií a počet módních fotografií. Následuje rozbor jednotlivých stereotypů, které jsem v časopisech nalezla. Týkají se především vazby mezi textem a obrazem. Po analýze časopisu vždy shrnuji, jaké stereotypy v něm byly nejčastější, jakých témat se obecně týkaly. Poté oba analyzované časopisy stavím proti sobě. V závěrečné komparaci se zabývám rozdíly ve stereotypizaci módní fotografie v Elle a Harper's Bazaaru.
Bachelor thesis "Stereotypes in Fashion Photography in Women's magazines deals with the question of using stereotypes in media. The theoretical part of the work is concentrated on the two main issues connected with thesis topic - on fashion photography and stereotype. Both issues are right in the beginning defined and the scientific literature, which has been published so far, is mentioned. The Analysis of stereotypes in fashion photography follows. The samples are Czech versions of world's leading magazines Elle and Harper's Bazaar. As women's magazines Bakalářská práce Stereotypy v módní fotografii v ženských časopisech focused mainly on the topics such as fashion, beauty and slender figure, they provide a sufficient amount of fashion photographs. The entire magazines are then analyzed one by one as they were published in the last ended year - year 2007. Visual analysis of each issue contains official information such as the amount of pages, photographs and fashion photographs. The next part of analysis is concentrated on the content of picture. I describe all the stereotypes I found in every single issue of magazine. As I close the concrete magazine I sum up the stereotypes in fashion photography, which were uncovered through its issues of the year 2007. In the end of the work I compare both...