Zobrazit minimální záznam

Očima bývalého jugoslávského studenta FAMU a filmového režiséra: Zkušenost filmové kultury v Československu a Jugoslávii v období socialistické diktatury
dc.contributor.advisorWohlmuth, Petr
dc.creatorVuksan, Martina
dc.date.accessioned2022-04-19T17:49:31Z
dc.date.available2022-04-19T17:49:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148796
dc.description.abstractThis thesis is a contribution to the study of the Czechoslovak and Yugoslav film culture during the socialist dictatorship of the 1960s and 1970s as told by an oral source who experienced this culture in both socialist countries. The main aim is to comparatively approach this topic and find answers that can only be provided through oral history. My attempt is to depict similarities and differences between the two nations' film cultures, discover a Czechoslovak-Yugoslav bond that either held or detached the nations together, and provide a subjective approach to the socio-cultural circumstances that created the basics for the film culture's rise and fall under the socialist dictatorship. Therefore, a special attention is given to historical subjectivity and its relation to memory and culture. Keywords: Socialist Film, New Wave, Yugoslavia, Czechoslovakia, FAMU, Oral History, Historical Subjectivityen_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá studiem československé a jugoslávské kinematografie během socialistické diktatury mezi lety 1960 a 1970. Jako hlavní zdroj informací jsem si vybrala vypravěče, který obě tyto kultury zažil. Mým hlavním cílem je komparativní analýza obou těchto filmových kultur a hledání odpovědí na otázky, jež mohou být předány pouze v mluvené podobě. Snažila jsem se popsat jak podobnosti, tak rozdíly mezi oběma zkoumanými kulturami, dále objevit vztah mezi Československem a Jugoslávií, který tyto kultury buď stmeloval nebo ještě více rozděloval. V neposlední řadě jsem se pokusila předat svůj subjektvní pohled na socioekonomické poměry, pod jejichž taktovkou zmíněné filmové kultury vznikly a poté zanikly spolu se socialistickým režimem. Zvláštní pozornosti se bude těšit historická subjektivita a její vliv na kulturu a paměť. Klíčová slova: Socialistický film, Nová vlna, Jugoslávie, Československo, FAMU, orální historie, historická subjektivitacs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectSocialistický filmcs_CZ
dc.subjectNová vlnacs_CZ
dc.subjectJugosláviecs_CZ
dc.subjectČeskoslovenskocs_CZ
dc.subjectFAMUcs_CZ
dc.subjectorální historiecs_CZ
dc.subjecthistorická subjektivitacs_CZ
dc.subjectSocialist Filmen_US
dc.subjectNew Waveen_US
dc.subjectYugoslaviaen_US
dc.subjectCzechoslovakiaen_US
dc.subjectFAMUen_US
dc.subjectOral Historyen_US
dc.subjectHistorical Subjectivityen_US
dc.titleThrough the eyes of ex-Yugoslav FAMU student and film director: Experience of film culture in Czechoslovakia and Yugoslavia during the period of socialist dictatorshipen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-13
dc.description.departmentProgram Orální historie - soudobé dějinycs_CZ
dc.description.departmentProgramme Oral History and Contemporary Historyen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId224612
dc.title.translatedOčima bývalého jugoslávského studenta FAMU a filmového režiséra: Zkušenost filmové kultury v Československu a Jugoslávii v období socialistické diktaturycs_CZ
dc.contributor.refereeHouda, Přemysl
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOrální historie - soudobé dějinycs_CZ
thesis.degree.disciplineOral History - Contemporary Historyen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Orální historie - soudobé dějinycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Oral History and Contemporary Historyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csOrální historie - soudobé dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enOral History - Contemporary Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá studiem československé a jugoslávské kinematografie během socialistické diktatury mezi lety 1960 a 1970. Jako hlavní zdroj informací jsem si vybrala vypravěče, který obě tyto kultury zažil. Mým hlavním cílem je komparativní analýza obou těchto filmových kultur a hledání odpovědí na otázky, jež mohou být předány pouze v mluvené podobě. Snažila jsem se popsat jak podobnosti, tak rozdíly mezi oběma zkoumanými kulturami, dále objevit vztah mezi Československem a Jugoslávií, který tyto kultury buď stmeloval nebo ještě více rozděloval. V neposlední řadě jsem se pokusila předat svůj subjektvní pohled na socioekonomické poměry, pod jejichž taktovkou zmíněné filmové kultury vznikly a poté zanikly spolu se socialistickým režimem. Zvláštní pozornosti se bude těšit historická subjektivita a její vliv na kulturu a paměť. Klíčová slova: Socialistický film, Nová vlna, Jugoslávie, Československo, FAMU, orální historie, historická subjektivitacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is a contribution to the study of the Czechoslovak and Yugoslav film culture during the socialist dictatorship of the 1960s and 1970s as told by an oral source who experienced this culture in both socialist countries. The main aim is to comparatively approach this topic and find answers that can only be provided through oral history. My attempt is to depict similarities and differences between the two nations' film cultures, discover a Czechoslovak-Yugoslav bond that either held or detached the nations together, and provide a subjective approach to the socio-cultural circumstances that created the basics for the film culture's rise and fall under the socialist dictatorship. Therefore, a special attention is given to historical subjectivity and its relation to memory and culture. Keywords: Socialist Film, New Wave, Yugoslavia, Czechoslovakia, FAMU, Oral History, Historical Subjectivityen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Orální historie - soudobé dějinycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV