Zobrazit minimální záznam

History textbook. Principles of their structure and the example of concrete implementation
dc.contributor.advisorBeneš, Zdeněk
dc.creatorStejskalová, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-10T11:15:06Z
dc.date.available2017-04-10T11:15:06Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15016
dc.description.abstractMy study about history textbook has three different parts. The first and second sections inform on the main theoretical problems and the generál developments in the presentation of history over the last decades. I involved topics such as History Textbook in the School System, Theory of Textbooks, Research of Textbooks, Structure of Text, Changes in Structure and Contents of the Czech History Textbooks. In the part Typology of History Textbooks I summarize the different approaches and methods in creating of textbooks as well as the connection between national and generál history. I present my own idea of history textbook in the third part. It is organize chronologically, the chapter present the period from 1740 to 1789. I link national, European and globál history together. I include the traditional events of this period as well as the different dimensions of development: politics, economy, sociál context, culture and technology. Every topič has part which tries to develop pupil abilities. In the text, priority is given to understanding the key factors which create the contemporary world.en_US
dc.description.abstractV předkládané práci se věnuji problematice učebnice dějepisu, jak v teoretické, tak v praktické rovině. Teoretická část je nezbytným podkladem pro konkrétní řešení dané problematiky. V části Teoretická východiska jsem se snažila uchopit dané téma v co největší šíři a sumarizovat hlavní předpoklady. V Typologii učebnic dějepisu jsem shrnula různé přístupy a metody ve zpracování učebnic. V konkrétní ukázce učebnice jsme vycházela z propojení národních a světových dějin. Zvolený typ učebnice se také snaží více rozvíjet schopnosti a dovednosti žáků.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleUčebnice dějepisu. Principy jejich konstrukce a příklad konkrétní realizacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId59420
dc.title.translatedHistory textbook. Principles of their structure and the example of concrete implementationen_US
dc.contributor.refereeUlvr, Václav
dc.identifier.aleph000967878
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistoryen_US
thesis.degree.disciplineHistoriecs_CZ
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistoriecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistoryen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV předkládané práci se věnuji problematice učebnice dějepisu, jak v teoretické, tak v praktické rovině. Teoretická část je nezbytným podkladem pro konkrétní řešení dané problematiky. V části Teoretická východiska jsem se snažila uchopit dané téma v co největší šíři a sumarizovat hlavní předpoklady. V Typologii učebnic dějepisu jsem shrnula různé přístupy a metody ve zpracování učebnic. V konkrétní ukázce učebnice jsme vycházela z propojení národních a světových dějin. Zvolený typ učebnice se také snaží více rozvíjet schopnosti a dovednosti žáků.cs_CZ
uk.abstract.enMy study about history textbook has three different parts. The first and second sections inform on the main theoretical problems and the generál developments in the presentation of history over the last decades. I involved topics such as History Textbook in the School System, Theory of Textbooks, Research of Textbooks, Structure of Text, Changes in Structure and Contents of the Czech History Textbooks. In the part Typology of History Textbooks I summarize the different approaches and methods in creating of textbooks as well as the connection between national and generál history. I present my own idea of history textbook in the third part. It is organize chronologically, the chapter present the period from 1740 to 1789. I link national, European and globál history together. I include the traditional events of this period as well as the different dimensions of development: politics, economy, sociál context, culture and technology. Every topič has part which tries to develop pupil abilities. In the text, priority is given to understanding the key factors which create the contemporary world.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990009678780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV