dc.contributor.advisor | Hlaváčová, Lucie | |
dc.creator | Šafářová, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T08:51:05Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T08:51:05Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/150592 | |
dc.description.abstract | Teoretická část práce shrnuje koncepci environmentální výchovy v českých kurikulárních dokumentech a porovnává koncepce finského a slovenského pojetí průřezových témat. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je využitelnost naučných středisek ekologické výchovy a zjistit důvod, proč případně školy nevyužívají naučná střediska. Výzkumná část se zabývá využitelností Doporučených očekávaných výstupů pro základní vzdělávání a tím, jak reálně probíhá výuka EVVO na školách. Výzkum ukázal, že určitá vágnost RVP ZV umožňuje školám až moc volné pojetí EVVO. Pedagogové postrádají metodiky do svých předmětů, kam mají přesně zařazovat EVVO. Důvod, proč pedagogové nenavštěvují naučná střediska ekologické výchovy jsou ceny nabídek programů pro školy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The theoretical part of the thesis summarizes the concept of environmental education in Czech curricular documents and compares the concepts of Finnish and Slovak concepts of cross-cutting issues. The aim of the diploma thesis is to find out what is the usability of educational centers of ecological education and to find out the reason why schools do not use educational centers. The research part deals with the usability of the Recommended Expected Outcomes for basic education and how the teaching of EVVO in schools really takes place. Research has shown that a certain vagueness of the FEP ZV allows schools a very free concept of EVVO. Educators lack methodologies in their subjects, where they should precisely include EVVO. The reason why teachers do not visit ecological education centers is the prices of program offers for schools. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | environmental education | en_US |
dc.subject | cross - sectional theme | en_US |
dc.subject | environmental literacy | en_US |
dc.subject | environmental programs | en_US |
dc.subject | methodology | en_US |
dc.subject | environmentální výchova | cs_CZ |
dc.subject | průřezové téma | cs_CZ |
dc.subject | environmentální gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | environmentální programy | cs_CZ |
dc.subject | metodiky | cs_CZ |
dc.title | Environmentální výchova jako průřezové téma | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-16 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 212907 | |
dc.title.translated | Environmental Education as Cross - sectional Theme | en_US |
dc.contributor.referee | Jančaříková, Kateřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Education | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Teoretická část práce shrnuje koncepci environmentální výchovy v českých kurikulárních dokumentech a porovnává koncepce finského a slovenského pojetí průřezových témat. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je využitelnost naučných středisek ekologické výchovy a zjistit důvod, proč případně školy nevyužívají naučná střediska. Výzkumná část se zabývá využitelností Doporučených očekávaných výstupů pro základní vzdělávání a tím, jak reálně probíhá výuka EVVO na školách. Výzkum ukázal, že určitá vágnost RVP ZV umožňuje školám až moc volné pojetí EVVO. Pedagogové postrádají metodiky do svých předmětů, kam mají přesně zařazovat EVVO. Důvod, proč pedagogové nenavštěvují naučná střediska ekologické výchovy jsou ceny nabídek programů pro školy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theoretical part of the thesis summarizes the concept of environmental education in Czech curricular documents and compares the concepts of Finnish and Slovak concepts of cross-cutting issues. The aim of the diploma thesis is to find out what is the usability of educational centers of ecological education and to find out the reason why schools do not use educational centers. The research part deals with the usability of the Recommended Expected Outcomes for basic education and how the teaching of EVVO in schools really takes place. Research has shown that a certain vagueness of the FEP ZV allows schools a very free concept of EVVO. Educators lack methodologies in their subjects, where they should precisely include EVVO. The reason why teachers do not visit ecological education centers is the prices of program offers for schools. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |