Zobrazit minimální záznam

Crossing the boundaries. Selected themes from the work of Fulvio Tomizza
dc.contributor.advisorPelán, Jiří
dc.creatorKosová, Karolína
dc.date.accessioned2017-04-10T11:27:53Z
dc.date.available2017-04-10T11:27:53Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15078
dc.description.abstractThere are "outer" and "inner" boundaries. These are constantly tempted and crossed by people. Boundaries exist on maps as borderlines protected by heavy barriers or as small stonewalls that separate neighbors' fields in the countryside. There are boundaries between the sea and the mainland, the village and the city, between two nations. Fulvio Tomizza, whose work is analyzed in this study, lived with these boundaries. He has been coming to terms with the outer boundaries his whole life in his work Incomprehensible Boundaries. He wrote of the boarder line between the "free world of Italy", where he had in fact never reached his inner freedom and between Istria that since 1954 belonged to the "unfree part of the world". He was well familiar with the boundaries between Italian and Slavic population from the Istria area, since the worlds of these two ethnic groups were clashing inside him. He had therefore dedicated his written work to undo these boundaries that caused separation and rather conjugated them and created space for meeting of cultures and everyday life influences. And so the inner boundaries, he has mediated to us in his writings became "points of connection" between the past and present, reality and dream, life and death. He himself presents a great example for "crossing of boundaries"; his...en_US
dc.description.abstractExistují "vnější" a "vnitřní" hranice. Člověk je neustále překračuje a pokouší. Vyskytují se na mapách, v podobě demarkačních linií s těžkými závorami, obklopené vojáky nebo jako nízké kamenné zídky oddělující pole sousedů na vesnici. Existuje hranice mezi mořem a pevninou, městem a venkovem, mezi dvěma národy. Fulvio Tomizza, jehož životu a dílu jsme se věnovali v této práci, s těmito hranicemi žil. S existencí těch vnějších se vyrovnával po celý život ve svém díle. Nepochopitelnou hranicí byl pro něj hraniční přechod mezi svobodným světem Itálie, kde nikdy nedosáhl toužené vnitřní svobody, a Istrií, patřící od roku 1954 k "nesvobodné části světa". Znal dobře hranici mezi italskou a slovanskou populací v oblasti Istrie, protože se světy těchto etnik protínaly v něm samotném. Proto zasvětil celé své dílo tomu, aby hranice nebyly hranicemi, které oddělují, ale naopak spojníky, místy setkávání a prolínání vlivů. Tak se i hranice jeho vnitřního světa, který nám zprostředkoval svou tvorbou, staly body spojení mezi minulostí a přítomností, realitou a snem, životem a smrtí. Sám Fulvio Tomizza byl nejlepším příkladem "prolínání hranic"; profese spisovatele byla od počátku jeho kariéry neoddělitelnou součástí jeho vlastního světa. Proto vykazuje značná část jeho děl i silné autobiografické prvky (L'albero dei...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePřekračování hranic. Vybraná témata v díle Fulvia Tomizzycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-28
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId52744
dc.title.translatedCrossing the boundaries. Selected themes from the work of Fulvio Tomizzaen_US
dc.contributor.refereeFlemrová, Alice
dc.identifier.aleph000972268
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalština - slavistická studia se specializací kroatistikaen_US
thesis.degree.disciplineItalština - slavistická studia se specializací kroatistikacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalština - slavistická studia se specializací kroatistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalština - slavistická studia se specializací kroatistikaen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csExistují "vnější" a "vnitřní" hranice. Člověk je neustále překračuje a pokouší. Vyskytují se na mapách, v podobě demarkačních linií s těžkými závorami, obklopené vojáky nebo jako nízké kamenné zídky oddělující pole sousedů na vesnici. Existuje hranice mezi mořem a pevninou, městem a venkovem, mezi dvěma národy. Fulvio Tomizza, jehož životu a dílu jsme se věnovali v této práci, s těmito hranicemi žil. S existencí těch vnějších se vyrovnával po celý život ve svém díle. Nepochopitelnou hranicí byl pro něj hraniční přechod mezi svobodným světem Itálie, kde nikdy nedosáhl toužené vnitřní svobody, a Istrií, patřící od roku 1954 k "nesvobodné části světa". Znal dobře hranici mezi italskou a slovanskou populací v oblasti Istrie, protože se světy těchto etnik protínaly v něm samotném. Proto zasvětil celé své dílo tomu, aby hranice nebyly hranicemi, které oddělují, ale naopak spojníky, místy setkávání a prolínání vlivů. Tak se i hranice jeho vnitřního světa, který nám zprostředkoval svou tvorbou, staly body spojení mezi minulostí a přítomností, realitou a snem, životem a smrtí. Sám Fulvio Tomizza byl nejlepším příkladem "prolínání hranic"; profese spisovatele byla od počátku jeho kariéry neoddělitelnou součástí jeho vlastního světa. Proto vykazuje značná část jeho děl i silné autobiografické prvky (L'albero dei...cs_CZ
uk.abstract.enThere are "outer" and "inner" boundaries. These are constantly tempted and crossed by people. Boundaries exist on maps as borderlines protected by heavy barriers or as small stonewalls that separate neighbors' fields in the countryside. There are boundaries between the sea and the mainland, the village and the city, between two nations. Fulvio Tomizza, whose work is analyzed in this study, lived with these boundaries. He has been coming to terms with the outer boundaries his whole life in his work Incomprehensible Boundaries. He wrote of the boarder line between the "free world of Italy", where he had in fact never reached his inner freedom and between Istria that since 1954 belonged to the "unfree part of the world". He was well familiar with the boundaries between Italian and Slavic population from the Istria area, since the worlds of these two ethnic groups were clashing inside him. He had therefore dedicated his written work to undo these boundaries that caused separation and rather conjugated them and created space for meeting of cultures and everyday life influences. And so the inner boundaries, he has mediated to us in his writings became "points of connection" between the past and present, reality and dream, life and death. He himself presents a great example for "crossing of boundaries"; his...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990009722680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV